از صدور اعتبارنامه سمن‌های جوانان چه خبر؟

    کد خبر :592613

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان آخرین وضعیت صدور شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را تشریح کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در این حوزه اعتبارنامه از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده است.

سجاد سالک  همزمان با هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه در ۱۰ استان روند اعطای شناسه به‌خوبی پیش رفته است، گفت: پرونده‌ها در این استان‌ها وارد هیات نظارت شده‌اند و بعد از بررسی و تایید، برای دریافت شناسه به اداره ثبت می‌رود تا شناسه مذکور صادر شود همچنین در استان سمنان تفاهم داخلی خوبی با اداره کل ورزش و جوانان و استانداری صورت گرفته است تا پرونده‌ها به سریع‌ترین شکل ممکن و بدون سخت‌گیری هیئت نظارت، مستقیم به اداره ثبت ارسال شوند. این بهترین و واقع بینانه‌ترین برداشت از تفاهمنامه است و انتظار داریم در بقیه استان‌ها همین روند حاکم شود.

وی با بیان اینکه استانداری دو استان آذربایجان شرقی و چهارمحال بختیاری از دریافت پرونده سازمان‌های مردم‌نهاد خودداری کرده‌اند، اظهارکرد: به این ترتیب تفاهمنامه برای دریافت شناسه سمن‌های جوانان با وزارت کشور تنها در دو استان به مرحله اجرا نرسیده است، به‌طوری‌که در این استان‌ها هیچ پرونده‌ای دریافت نمی‌شود تا مورد بررسی هیات نظارت قرار بگیرد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تا امروز پرونده حدود ۱۰۰ سازمان مردم نهاد در هیات نظارت تایید شده است، تصریح کرد: این پرونده‌ها برای اداره ثبت ارسال شده‌اند و حدود ۵۰ مورد دیگر هم در دست بررسی هیئت نظارت قرار دارد. این قول را گرفته‌ایم تا ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده این پرونده‌ها نیز به موارد قبلی اضافه شود.

سالک با اشاره به اینکه روند اعطای شناسه‌ها در حدود نیمی از استان‌ها در حال طی شدن است،اظهارکرد: در برخی استان‌ها با اینکه پرونده‌ها در حال دریافت و بررسی در هیات نظارت است اما انتظار داریم تا سختگیری‌ها کاهش پیدا کند و با همکاری بیشتری شاهد تایید هیات نظارت باشیم. اگرچه کار پیش روی کندی دارد اما در مجموع به نسبت چند ماه قبل که متوقف شده بود، الان وضعیت بهتری حاکم شده است و گزارش هایی که از استان‌های مختلف دریافت کرده‌ایم، نشان می دهد که با وجود اینکه زمان زیادی سپری شده، اما کار به سرانجام رسیده است.

وی با بیان اینکه الان تعداد سمن‌های کل کشور ۲۵۰۰ مورد است، گفت: با وجود اعطای مجوزهای جدید به دلیل تمام شدن مدت زمان اعتبارنامه برخی از سمن‌ها و خروج آن‌ها از مجموعه تعداد سمن‌ها افزوده نشده است. برای مثال سال ۹۴ حدود ۶۰۰ سمن مجوز دریافت کردند که با سر رسید ۵ ساله آن‌ها در سال آینده این تعداد از تعداد سمن‌های جوانان ریزش خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید