وضعیت سهراب مرادی برای جراحی این هفته مشخص می‌شود

  • ورزشی
  • شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴
    کد خبر :592491

به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تکلیف سهراب مرادی برای چگونگی پیگیری روند درمان و اینکه نیازمند عمل جراحی است یا نه، طی هفته جاری مشخص و نهایی خواهد شد.

یک ماه و نیم از آسیب دیدگی سهراب مرادی می گذرد. این وزنه بردار دسته ۸۴ کیلوگرم ایران در جریان تمرینات تیم ملی از ناحیه کتف چپ دچار آسیب دیدگی جدی شد طوریکه سفر به آلمان و پیگیری درمان زیر نظر متخصصان این کشور برای وی تجویز شد.

بدین ترتیب سهراب مرادی سه هفته پیش به آلمان سفر کرد. وی طی این مدت زیر نظر تیم پزشکی که پیش از این معالجه ناحیه آسیب دیده کمرش را بر عهده داشت، مجدد تحت معاینه قرار گرفت و با انجام فیزیوتراپی روند درمانی خود را آغاز کرد.

در رابطه با سهراب مرادی و وضعیت مصدومیتش، آنچه تا به امروز قطعی شده عدم حضورش در رقابت های انتخابی المپیک (۲۵ شهریورماه تا ۳ مهرماه – تایلند) است، پزشکان البته نسبت به بهبود شرایط وی برای حضور در المپیک توکیو اظهار خوشبینی کرده اند در حالیکه هنوز وضعیت این وزنه بردار برای انجام جراحی یا عدم نیاز به آن قطعی نشده است.

به گفته غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با این موضوع و اینکه در صورت نیاز، جراحی در کجا انجام شود، طی هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

نوروزی که دو هفته پیش با سفر به آلمان از نزدیک در جریان روند درمان سهراب مرادی قرار گرفت در گفتگو با مهر گفت: در معاینات اولیه تاکیدی بر جراحی سهراب مرادی نشد اما اینکه وی اصلا نیازی به جراحی نداشته باشد هم قطعی نیست.

وی ادامه داد: توصیه اولیه تیم پزشکی معالج سهراب مرادی در آلمان بر این بود که وی با فیزیوتراپی روند درمانی خود را پیگیری کند. بنابراین سهراب مرادی فعلا در حال فیزیوتراپی است. البته قرار بر این است طی این هفته در رابطه با وضعیت وی برای جراحی تصمیم گیری قطعی انجام شود.

به گفته رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی این تصمیم گیری بر اساس انجام تصویربرداری جدید از محل آسیب دیدگی و همچنین لحاظ کردن نتایج فیزیوتراپی طی روزهای گذشته، اتخاذ می شود.

دبیرکل نادو تاکید کرد: در صورت نیاز به جراحی، شرایطی فراهم خواهد شد تا سهراب مرادی بتواند در اولین فرصت جراحی شود. به احتمال خیلی زیاد هم جراحی در همان هانوفر انجام خواهد شد.

نوروزی در پایان گفت: وضعیت سهراب مرادی نسبت به روزهای اولیه آسیب دیدگی بهتر است اما اگر تشخیص تیم پزشکی معالح وی، جراحی باشد، این کار باید سریع انجام شود تا وی بتواند با طی کردن دوران نقاهت فرصت کافی برای آماده سازی حضور در المپیک داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید