آغاز لیگ برتر و دسته اول با مصوبه‌‌ای که اجرایش نامشخص است

  • ورزشی
  • جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
    کد خبر :592158

طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسابقات لیگ دسته اول از فردا و مسابقات لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد.این در حالی است که طی ماه‌های اخیر بارها و بارها مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ بحث الزامات در ورزشگاه‌ها مطرح و عنوان شد اگر الزامات انجام نشود برگزاری مسابقات بی دلیل خواهد بود.

از سویی مهدی تاج بارها و بارها در صحبت‌های خود تاکید کرده مسابقات فوتبال برای این برگزار می‌شود که شور و نشاط را به جامعه تزریق کند و اگر قرار باشد در آن خشونت دیده شود و مردم آسیب ببینند همان بهتر که چنین مسابقاتی برگزار نشود. اما چه اتفاقاتی طی سال‌های گذشته رخ داده که منجر به درگیری‌ها در استادیوم‌ها شده است؟ به طور مثال در دیدار‌هایی که باید قانون 90 به 10 اجرا می‌شد این اتفاق رخ نداد و منجر به ایجاد تنش و درگیری شد. درست مثل بازی جنجالی فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس و یا همان اتفاقی که برای تماشاگران داماش در دیدار فینال جام حذفی رخ داد.

به گزارش فارس،از سوی دیگر برای جلوگیری در درگیری بین تماشاگران تیم‌های مختلف در استادیوم‌ها فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت قانون 90 به 10 را اجرا کند و حتی این موضوع را در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به تصویب رساند اما حالا شاهد هستیم تنها موردی که برای شروع لیگ به آن اشاره نمی‌شود همین قانون 90 به 10 است و هیچکس درباره آن صحبتی انجام نمی‌دهد. مشخص نیست آیا امسال دیدارهای پرسپولیس و استقلال با هم و با تیم‌های رقیب و پرطرفدارشان مثل سپاهان، تراکتورسازی، فولاد، نساجی،ذوب آهن و …. آیا قرار است با قانون 90 به 10 اجرا شود یا خیر؟ اگر این موضوع اتفاق نیفتد مطمئنا برگزاری مسابقات مشروعیتی نخواهد داشت زیرا یکی از مصوبات اصلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اجرا نشده است.

به نظر می‌رسد عقب افتادن مسابقات و همچنین گلایه‌های باشگاه‌ها و مربیان در تاخیر برای شروع لیگ مبحث مهمی مثل حضور تماشاگران در استادیوم‌ها را آن هم در قانون 90 به 10 را به فراموشی سپرده یا حداقل آن را به شکلی کمرنگ جلوه داده است. موضوعی که قطعا برای جلوگیری از درگیری‌ها و امنیت تماشاگران واجب الجرا است اما هیچکس از مسئولان پیرامون اجرا آن وعده نمی‌دهد. تنها سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر بعد از مراسم قرعه‌کشی این مسابقات در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا این قانون امسال اجرا می‌شود یا خیر گفت: اینها همه به فروش بلیت الکترونیکی برمی‌گردد. وقتی ما مشخصات تماشاگر روی صندلی‌اش را بدانیم هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.

البته این اظهار نظر فتاحی بیشتر شبیه یک وعده می‌ماند و نمی‌شود چندان روی آن حساب کرد اما سوال اینجا است اگر این قانون اجرا نشود و حتی صندلی‌ها شماره‌گذاری شود و دوربین‌ها نصب شود آیا تضمینی هست که برگزاری مسابقات لیگ بی تلفات باشد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید