وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های بکر “ائوبویا”ی یونان

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸
    کد خبر :591834

آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای درجنگل‌های بکر کاج جزیره “ائوبویا”ی یونان از روز گذشته (چهارشنبه) دوباره در نقاط مختلفی از این جنگل‌ها آغاز شده است.

روز سه‌شنبه به دلیل افزایش شدید دمای هوا و وزش بادهای شدید در جزیره “ائوبویا”ی یونان وضعیت اضطراری اعلام شده و هشدارهای آتش‌سوزی صادر شد.

این آتش‌سوزی‌ها صدها نفر را مجبور به تخلیه روستاهای منطقه کرده و مقامات جزیره را بر آن داشته تا برای مهار آن از دیگر کشورهای اروپایی درخواست کمک کنند.

به دنبال درخواست کمک مقامات یونان مبنی بر ارسال تجهیزات هوایی اطفای حریق، ایتالیا دو هواپیمای آتش‌نشان را به این جزیره اعزام کرده است.

اگر چه شرایط مناطق درگیر آتش‌سوزی از صبح روز گذشته بهبود یافته است اما آتش‌نشانان هم‌چنان برای مهار این آتش‌سوزی‌ها با مشکل مواجه‌اند.

معاون کمیساریای اتحادیه اروپا نیز پس از دیدار با نخست وزیر یونان وضعیت جزیره “ائوبویا” را بسیار وخیم دانسته و از هماهنگی‌های صورت گرفته میان مقامات اروپایی برای مهار این آتش‌سوزی‌ها ابراز خرسندی کرده است.

طبق اعلام تلویزیون دولتی یونان تاکنون حدود ۲۸ هزار هکتار از جنگل‌های بکر این جزیره در آتش سوخته و به خاکستر تبدیل شده است. دودهای ناشی از این آتش‌سوزی‌ها به قدری گسترش یافته که در تصاویر ماهواره‌ای به خوبی مشهود است.

یونان خاطرات تلخی از آتش سوزی هولناکی دارد که در ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی در ساحل شهر “ماتی” در نزدیکی “آتن” به وقوع پیوست و تنها در چند ساعت منجر به کشته شدن ۱۰۲ نفر شد. مقامات یونان بعدها به واکنش ضعیف و کمبود امکانات اطفای حریق متهم شدند.

بنا بر گزارش رویترز، یونان اغلب در ماه‌های خشک تابستان خود شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای بوده و مقامات آن هشدار داده‌اند که در این هفته احتمال خطر بروز حریق وجود دارد. فعالان زیست محیطی بروز آتش‌سوزی‌های متعدد طبیعی در سراسر جهان را از نشانه‌های می‌دانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید