نابودی نیمی از حیات‌وحش جهان ظرف ۴۰ سال

    کد خبر :590902

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که در مدت ۴۰ سال بیش از نیمی از حیات‌وحش جهان در جنگل‌ها از بین رفته است.

گروهی از فعالان محیط زیست دریافتند گستردگی و وسعت حیات‌وحش در جنگل‌های جهان تنها در مدت ۴۰ سال حدود ۵۳ درصد کاهش داشته است.

بشر در حال نابود کردن جنگل‌هاست و این در حالیست که این اکوسیستم ارزشمند، بزرگترین متحد طبیعی زمین برای مقابله با پدیده سوء “تخریب اقلیم” است.

بر همین اساس کارشناسان زیست محیطی از رهبران جهان درخواست کرده‌اند تا وضعیت اضطراری اعلام کرده و به توافقی جدید برای طبیعت و مردم دست پیدا کنند تا پدیده تخریب اقلیم متوقف شده، طبیعت حفظ شود و سیستم تامین مواد غذایی ثابت باقی بماند.

ارزیابی‌های جهانی از تنوع زیستی جنگل‌ها نشان می‌دهد که از بین رفتن زیستگاه‌ها و فرسایش آن که عمدتا ناشی از فعالیت‌های بشر است ۶۰ درصد از تهدیدهای پیش‌روی جنگل‌ها و گونه‌های جنگلی را شامل می‌شود.

در این گزارش آمده است که کاهش تعداد جمعیت حیوانات وحشی و پرندگان در جنگل‌های استوایی از قبیل آمازون بیشترین میزان بوده‌است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام صندوق جهانی طبیعت، جنگل‌ها زیستگاه بیش از نیمی از گونه‌های جانوری و گیاهی در نواحی خشکی جهان هستند که برای سلامت کره زمین ضروری بوده و گازهای گلخانه‌ای مخرب را جذب می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید