ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و سقوط پزوی آرژانتین بازارها را به هم ریخت

    کد خبر :590251

سهام آسیایی در معاملات امروز در حالی افت کرد که جنگ تجاری، ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و سقوط پزوی آرژانتین سرمایه‌گذاران را به سوی خرید سرمایه امن سوق داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، امروز، سه‌شنبه سهام آسیایی در حالی افت کرد که نگرانی از تداوم جنگ آمریکا و چین، ناآرامی‌های هنگ‌کنگ و سقوط پزوی آرژانتین سرمایه‌گذاران را به سوی خرید سرمایه امن، نظیر طلا، اوراق بهادار و ین ژاپن سوق داده است.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن در حالی ۰.۲۶ درصد افت کرد که شاخص نیکی ژاپن ۱.۲۶ درصد سقوط کرد.

کامپوزیت شانگهای ۰.۵۴ درصد پایین آمد اما شاخص هانگ‌سنگ با ناآرامی‌های هنگ‌کنگ ۱.۲۸ درصد سقوط کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۳ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶۲ درصد افت کردند.

سقوط سهام منطقه آسیا پس از آن انجام شد که سهام آمریکا معاملات دیشب خود را با افت شدیدی پشت سر گذاشتند و اس‌اندپی‌۵۰۰ با سقوطی ۱.۲۳ درصدی روبرو شد.

با افزایش نشانه‌هایی از این که قرار نیست چین و آمریکا اختلافات تجاری خود را به سرعت حل‌وفصل کنند، حال‌وهوای بازارها تضعیف شده است. اوضاع وقتی بدتر شد که روز دوشنبه معترضان هنگ‌کنگ توانستند فرودگاه این شهر را ببندند.

همچنین پس از این که رییس‌جمهور طرفدار تجارت آرژانتین، مائوریسیو ماکری، در انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری عقب افتاد، نگرانی‌ها از بازگشت به سیاست اقتصادی مداخله‌گرانه در این کشور شدت گرفت. به دنبال اعلام این نتایج نرخ برابری دلاری پزوی آرژانتین تا ۵۵.۸۵ سقوط کرد.

نرخ برابری ین ژاپن با دلار هم تا ۱۰۵.۳۷ تقویت شد و به فاصله نزدیکی از نرخ ۱۰۵.۰۳ رسید، که بهترین نرخ آن از ۲ ژانویه تا کنون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید