آئودی و ریمک برای تولید سوپراسپرت برقی R8 همکاری می‌کنند

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
    کد خبر :590238

گفته می‌شود که آئودی قصد دارد با همکاری خودروساز برقی ریمک، نسل بعدی سوپراسپرت R8 را با پیشرانه‌ی برقی عرضه کند که این اتفاق تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

از برام شوت، رئیس هیئت مدیره آئودی سؤال پرسیده شد که آیا خودروی سوپراسپرت R8 نیاز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی دارد؟ در آن زمان برام شوت اعلام کرد که آینده‌ی R8 هنوز مشخص نیست. گزارش جدید نشان می‌دهد که جانشین احتمالی آئودی R8، یک خودروی الکتریکی خواهد بود که در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد و آئودی آن را RS e-tron می‌نامد؛ تمام موارد یادشده همگی به لطف همکاری با ریمک (Rimac) میسر خواهد شد.

طبق گفته‌های مجله‌ی CAR که جزئیات این خبر را فاش کرده است، آئودی می‌خواهد با خودروساز برقی کروات طرح‌های خود را به جلو ببرد؛ ریمک هم‌اکنون با پورشه کار می‌کند و شایعه شده که در آینده‌ی نزدیک با بوگاتی و احتمالاً لامبورگینی نیز همکاری خواهد داشت. تمام این برندها از گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند. به‌گفته‌ی این نشریه، ریمک چهار موتور برقی و باتری شارژ سریع برای آئودی عرضه می‌کند. سایر جزئیات اعلام نشده ولی قیمت این مدل باید کمی بیشتر از ۲۰۰،۰۰۰ یورو (حدود ۲۲۵ هزار دلار) باشد؛ این خودروی الکتریکی به لطف سیستم تمام چرخ محرک قادر است در زمان ۲/۵ ثانیه از حالت سکون سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.

اما این تمام جزئیات ماجرا نیست؛ در این نشریه همچنین آمده است که آئودی به جدیدترین فناوری باتری حالت جامد ریمک که باعث افزایش ظرفیت و شعاع حرکتی خواهد شد، دسترسی پیدا می‌کند. آئودی همچنین با پورشه همکاری می‌کند و ممکن است از قطعات پلتفرم J1 تایکان استفاده کند. گفته می‌شود این خودرو از شارژ بی‌سیم، شاسی مونوکوک آلومینیومی، شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر و ۹۳۸ اسب‌بخار قدرت برخوردار خواهد بود. همکاری ریمک با آئودی و سایر خودروسازان آلمانی می‌تواند مزایای بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته باشد و پیشرفت بیشتری را زمینه‌ی محصولات برقی به همراه بیاورد.

اگر آئودی در مورد ساخت خودروهای الکتریکی قصد جدی دارد، استفاده از یک خودروی سوپراسپرت برقی قدرتمند با شعاع حرکتی درخورتوجه و عملکرد بی‌نظیر می‌تواند راهی عالی باشد. بدیهی است از الان تا سال‌ ۲۰۲۳ اتفاقات زیادی می‌تواند رخ دهد که شاید این پروژه را کاملاً تغییر دهد یا متوقف کند. اما مدیر بخش تحقیق و توسعه آئودی اشاره کرده است که محصولات پرچمدار این برند باید برقی شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید