جوانان مسکن و شغل نیاز دارند

    کد خبر :588890

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که در قانون تسهیل ازدواج هیچ نامی از وزارت ورزش و جوانان و معاونت جوانان آورده نشده است، گفت: موضوع مسکن موقت جزو بندهای این قانون است که تاکنون اجرا نشده است.

محمد مهدی تندگویان با بیان این که شعار هفته ازدواج امسال ازدواج آسان بود،اظهارکرد: در وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه رسیدیم که بخش اصلی مشکل ازدواج جوانان، فرهنگی است به‌طوری که بسیاری از جوانانی که تمکن مالی و امکان اشتغال دارند نیز زیر بار تعهد ازدواج نمی‌روند و به همین دلیل باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کنیم.

وی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از ازدواج خود پرداخت و گفت: روزی که می‌خواستم برای ازدواج اقدام کنم، هیچ چیزی نداشتم. بدون درآمد بالا و ثروت بودم و این همان چیزی است که مسوولان باید به جوانان بگویند. اگر چه فرزند وزیر نفت بودم با این حال در این خصوص با خدا معامله کردم تا در روز خواستگاری چیزی نگویند که از پس آن برنیایم.

تندگویان افزود: اگرچه یکی از خواسته‌های خانواده همسرم در روز خواستگاری سفر حج بود اما حتی زیر بار این موضوع نیز نرفتم و مهریه همسرم با توجه به این که خطبه عقد ازدواج ما از سوی مقام معظم رهبری خوانده شد ۱۴ سکه بهار آزادی بود. در زمان ازدواجم برای دوری از تجمل‌گرایی با خدا این معامله را انجام دادم و پس از آن چندین بار سفر حج نصیب من و خانواده‌ام شد.

وی در ادامه به موضوع تشکیل مجمع خیرین ازدواج اشاره کرد و گفت: با تشکیل این مجمع بسیاری از مشکلات ازدواج جوانان برطرف می‌شود به‌طوری که این خیرین از معافیت‌های مالیاتی، کاهش عوارض ساخت و ساز، تسهیل عرضه کالا به شکل اقساطی و غیره بهره‌مند می‌شوند همچنین می‌توان از مجلس خواست تا قوانین مشخصی را در خصوص این مجمع در نظر بگیرد. با ایجاد پورتال کشوری نیز امور خیران در کشور قابل پیگیری است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که موضوع مسکن موقت جزو بندهای قانون تسهیل ازدواج است، تصریح کرد: این موضوع هیچ گاه محقق نشده است. با این حال تلاش می‌کنیم تا با تشکیل مجمع ملی خیرین ازدواج موضوع معافیت از عوارض شهری، ساخت و ساز و زمین رایگان و … را پیگیری کنیم.

تندگویان با بیان اینکه در قانون تسهیل ازدواج که در سال ۸۴ مصوب شده است هیچ اسمی از وزارت ورزش و جوانان نیامده است،گفت: با وجود این که هیچ مسئولیتی در این قانون نداریم با این حال خودمان در این خصوص وارد شدیم. این موضوع باید ریشه یابی شود به‌طوری که موضوع بازنگری قانون را خودمان مطرح کردیم.

به گزارش ایسنا، تندگویان با اشاره به این که اگر صندوق اندوخته‌ای که می‌بایست در دولت نهم شکل می‌گرفت، تشکیل می‌شد ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات امروز وجود نداشت، تصریح کرد: اگر مسکن موقت نیز شکل گرفته بود بسیاری از مشکلات جوانان برطرف می‌شد. مشکل جوانان با وام ازدواج برطرف نمی‌شود و آنان نیاز به اشتغال و مسکن دارند.

وی با بیان این که به خیرین توصیه می‌کنیم تا موضوعات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند، گفت: وزارت ورزش و جوانان در این رابطه دفاتر مشاوره ازدواج خود را پیگیری کرده است ودر حال حاضر حدود ۸۰ دفتر فقط در تهران مشغول فعالیت هستند. ورود اولیه به این مراکز رایگان است و تلاش می‌کنیم به سمت ازدواج پایدار و پیشگیری از ازدواج‌هایی که موجب به طلاق می‌شوند حرکت کنیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که امسال برای اولین بار هفته فیلم ازدواج آغاز به کار کرد، اظهار کرد: قصد داریم که به سمت تغییر نگاه نسبت به ازدواج جوانان حرکت کنیم و نگاه تجمل گرا نسبت به ازدواج که در فیلم و سریال‌ها اشاعه داده می‌شود را تغییر دهیم. باید در عرصه فرهنگ، تغییرات عمده ایجاد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید