قهرمان‌بازیِ سوفی ترنر جواب نداد

    کد خبر :588137

شرکت دیزنی با فیلممردان ایکس: ققنوس سیاه” و دیگر عناوین استودیو فاکس قرن بیستم تا ۱۷۰ میلیون دلار زیان را تحمل کرده است.

دیزنی اگرچه با “انتقام‌جویان: آخر بازی” و “شیر شاه” و “علاءالدین” و “کاپیتان مارول” سلطان باکس آفیس در سال ۲۰۱۹ است، اما این مسئله موجب کاهش درآمدهای استودیو در سه ماهه‌ی دوم سال نشد. “باب ایگر” ۶ آگوست گزارش مالی استودیو را فاش کرد و توضیح داد که شرکت با عناوین استودیوی فاکس قرن بیستم تا ۱۷۰ میلیون دلار زیان را تحمل کرده است. ایگر علت اصلی این شکست را عملکرد ضعیف “ققنوس تاریکی” (Dark Phoenix)، آخرین فیلم “اکس-من” تولید شده توسط فاکس برمی‌شمارد که ژوئن گذشته در جذب مخاطبین ناکام ماند.

ایگر می‌گوید: “عملکرد استودیوی فاکس بسیار پایین‌تر از روزهای ابتدایی ادغام و بسیار پایین‌تر از آنچه ما امیدوار بودیم باشد بود.” او سپس اعلام می‌کند که “آلن هورن” و “آلن برگمن” از دیزنی با “اما واتس” از مدیران فاکس همکاری می‌کنند تا شماری از عناوین فاکس را از تقویم حذف کنند تا تمرکز بر روی فیلم‌هایی قرار بگیرد که احتمال موفقیت‌شان بیشتر است.

انتظار می‌رود چندین عنوان و چندگانه‌ای که دیزنی به مالیکت خود درآورده محفوظ بمانند، فیلم‌هایی که شامل “آواتار” به کارگردانی “جیمز کامرون“، “کینگزمن”، “سیاره‌ی میمون‌ها“، قسمت بعدی “قتل در قطار سریع‌السیر شرق”، و فیلم جشنواره‌ای “فورد در مقابل فراری” می‌شوند. ایگر می‌گوید حداقل یک سال به طول می‌انجامد تا تأثیرات ادغام دو استودیوی فاکس و دیزنی احساس شود. مدیر عامل دیزنی بار دیگر تأیید می‌کند که همگی عناوین ابرقهرمانی فاکس از جمله “اکس-من”، “چهار شگفت‌انگیز” و “ددپول” اکنون تحت مالکیت و کنترل استودیوی مارول و “کوین فایگی” خواهند بود.

ایگر می‌گوید: “احتمالاً یک یا دو سال زمان می‌برد تا تأثیر ادغام را بر روی فیلم‌هایی که در حال توسعه‌اند شاهد باشیم، طبیعتاً این زمان برای عناوینی که هنوز وارد مرحله‌ی پیش‌تولید نشده‌اند طولانی‌تر است. اطمینان داریم که می‌توانیم لایو اکشن‌های فاکس را متحول کنیم و شما نتایج آن را تا چند سال آینده خواهید دید.”

“ققنوس تاریکی” فاکس ژوئن گذشته در افتتاحیه تنها ۳۳ میلیون دلار فروخت و در هفته‌ی دوم با کاهش فروش ۷۲.۶ درصدی و فروش ۹ میلیون دلاری حتی رکوردشکنی کرد. این فیلم در پایان به فروش ۶۵ میلیون دلاری داخلی و ۲۵۲ میلیون دلاری جهانی بسنده کرد اما برای پروژه‌ای که با بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری به تولید رسیده هرگز کافی نبود. پس خریداری فاکس، دیزنی نه تنها برای “ققنوس تاریکی” بلکه برای “به سوی ستارگان” (Ad Astra) و “فورد در مقابل فراری” هزینه‌های گزافی را پرداخت کرده و خواهد کرد.

“فورد در مقابل فراری”، “داستان وست‌ساید” به کارگردانی “استیون اسپیلبرگ”، تریلر “زنی در پنجره” با بازی “امی آدامز”، و “به سوی ستارگان” با بازی “برد پیت” از جمله عناوین فاکس تا سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید