رئیس کمیته امداد خبر داد

ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد تا پایان امسال

    کد خبر :587865

رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۲۲ هزار شغل برای مددجویان در چهار ماهه نخست سال جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد می‌شود.

سیدمرتضی بختیاری در همایش تجلیل از ۵۰۰ کارآفرین برتر کمیته امداد و آئین افتتاح ۲۵۰۰ پروژه عمرانی و اشتغال مددجویان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی مددجویان اظهارکرد: بر اساس برنامه ششم امداد، سالانه باید ۷۰ هزار اشتغال برای مددجویان ایجاد شود و به همین منظور امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد، گفت: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۲۲ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

بختیاری افزود: از سال ۷۴ تا سال ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانواده در نتیجه اشتغال و توانمندسازی، از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند و این نشان می‌دهد تمرکز در ایجاد اشتغال چه اندازه مهم است.

رئیس کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ به برکت اشتغال ایجاد شده برای مددجویان، معادل ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد برای خانواده‌های تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد حاصل شده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت با رعایت تکریم آنان از وظایف اصلی کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: در ایجاد اشتغال باید وضعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های هر منطقه در نظر بگیریم تا بر اساس آن مدل‌های نوین اشتغال را پیاده کنیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی اشتغال با گروه‌های دانش‌بنیان گفت: برنامه‌های زیادی با استفاده از مدل‌های جدید اشتغال در دستور کار داریم و پیگیر برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های اشتغال در حوزه توانمندسازی، در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی در حال انجام است،اظهارکرد:تلاش کارآفرینان در ایجاد اشتغال برای اقشار محروم بسیار ارزشمند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید