چین خواستار توقف مداخلات آمریکا در امور ونزوئلا شد

    کد خبر :587773

چین به اظهارات مشاور ترامپ درباره ونزوئلا واکنش نشان داد و خواستار عدم دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ­خبرگزاری فرانسه، «هووا چون یینگ»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ادعاهای «جان بولتون» مشاور ترامپ درباره ونزوئلا، این اظهارات را دخالت صریح در امور داخلی ونزوئلا عنوان کرد.

پیش از این «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از چین و روسیه خواسته بود تا از مبادلات تجاری با دولت مادورو خودداری کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین این درخواست بولتون را به مثابه زورگویی دولت آمریکا عنوان کرده و از واشنگتن خواسته است تا از زورگویی دست بردارد.

هووا چون یینگ همچنین اعلام کرد که کشورش از آمریکا می خواهد به مردم ونزوئلا اجازه دهد تا خود درباره سرنوشت شان تصمیم بگیرند.

به تازگی ترامپ با صدور فرمانی و با هدف افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک به دولت مادورو برای وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت، تمامی دارایی‌های دولت ونزوئلا در ایالات متحده آمریکا را مسدود کرد.

جدیدترین اقدام خصمانه ترامپ علیه دولت منتخب ونزوئلا، نه تنها شرکت‌های آمریکایی را از تعامل با دولت ونزوئلا منع می‌کند بلکه امکان وضع تحریم‌ علیه شرکت‌ها و افراد خارجی را که به دولت کاراکاس کمک می‌کنند، نیز فراهم می‌کند.

اواخر هفته گذشته همچنین رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده بود که در راستای اعمال فشار بر مادورو، محاصره یا «قرنطینه کردن» این کشور را بررسی می‌کند.

این اقدام ترامپ در حالی صورت گرفت که رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا روز جمعه هفته گذشته در ایالت «لاگوئرا» هشدار داد که اگر آمریکا، برای انزوا و تحمیل محاصره علیه ونزوئلا تلاش کند، کاراکاس «برای نبرد آماده است.»

ونزوئلا از ماه ژانویه سال‌جاری در پی درخواست‌های «خوان گوآیدو» سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا برای انجام تظاهرات و شورش خیابانی با بحران سیاسی جدی مواجه شد. حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از ادعای گوآیدو علیه دولت منتخب «نیکلاس مادورو» این تنش‌ها را تشدید کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید