امیدواریم دولت پیامدهای حذف 4 صفر از پول ملی را بررسی کرده باشد

    کد خبر :587707

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: قطعا هر تصمیمی می‌تواند پیامدها و اثرات متعددی بر زندگی مردم در شهرها و روستاها داشته باشد و تصمیم دولت مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مرتضی الویری در نطق پیش از دستور جلسه شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این روزها یکصد و سیزدهمین سالگرد انقلاب مشروطه را سپری می‌کنیم. رویدادی که به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی کشور، تشکیل مجلس شورای ملی، تصویب نخستین قانون اساسی و به صورت خلاصه‌تر برقراری حکومت قانون در کشور ایران را رقم زد.

وی ادامه داد: بایستی چون گذشته برای حاکمیت امور بر مبنای قانون و پاسداشت عدالت، آزادی و حق مشارکت شهروندی تلاش کنیم به خصوص در زمینه عدالت و مشارکت مردم در اداره شهرها و نواحی سرزمین مستلزم بازنگری و اقدام شجاعانه است.

الویری بیان داشت: ما امروز بر سپهری ایستاده‌ایم که مرهون تلاش و اندیشه مشروطه‌خواهان و پس از آن آزادیخواهان و ملی‌گرایان بوده است. تلاشی که با انقلاب اسلامی و مجاهدت امام راحل و مردم فهیم ایران ادامه یافت و در سال‌های دفاع مقدس تبلور عینی و مجسم حاکمیت مردمی بود. در حال حاضر ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم نه اینکه زمان دفاع و هوشیاری به سر رسیده، بلکه دفاع از کیان میهن و دین پیچیده‌تر شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: آنچه امروز می‌بینیم که به جفا در حق دیپلمات برجسته کشور آقای ظریف انجام شده، نتیجه همین آگاهی و آزادیخواهی تیم کاردان مذاکره‌کننده کشور در میدان دیپلماسی عمومی نشان داد که ایران سرزمین زنان و مردان بزرگ است که نمی‌توان آنها را از حقوق حقه‌شان محروم کرد.

وی در ادامه روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: مهم‌ترین حلقه واسط شهروندان و مدیران با نبود رسانه‌ها گسسته خواهد شد. این جهادگران عرصه رسانه چه آنگاه را که نقد می‌کنند و چه آنگاه که تلاش برای آگاهی‌های عمومی دارند مهم‌ترین یاران و یاوران ما در کوچه به کوچه این سرزمین هستند. خبرنگاران و رسانه‌های مختلف از محورهای جدی شکوفایی سرزمین ایران هستند.

الویری بیان داشت: ما در شرایطی به سر می‌بریم که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تحمیلی از خارج، شرایط داخلی و برنامه ریزی برای آن را بسیار دشوار کرده است. همه ما مردم ایران در حال تجربه وضعیتی هستیم که تنها در صورت همدلی و همراهی با هم می‌توانیم از پس انبوه مسائل و مشکلات پیچیده برآییم.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان داشت: ما با توجه به ارتباط‌هایی که در شهرها و روستاها داریم خوب می‌دانیم هر تصمیم و سیاستی می‌تواند عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان را با تغییرات جدی روبرو کند و هر تصمیمی می‌تواند پیامد و اثرات متعددی بر زندگی مردم در شهرها و روستاها داشته باشد و تصمیم جدید دولت مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت:‌ اگرچه تلاش دولت برای مهار فشارهای اقتصادی قابل فهم و درک است، اما باید توجه داشته باشی در شرایط تورمی فعلی نمی‌توان یکجانبه و با یک اقدام امید به حل و فصل مسائل اقتصادی پیچیده داشت و امیدواریم دولت تمام اثرات و پیامدهای این تصمیم را قبل از عملیاتی و اجرایی شدن به درستی بسنجد و برای اثربخشی مطلوب آن اقدامات مکمل نیز انجام پذیرد.

الویری به انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران اشاره کرد و گفت: این انتخابات کم سابقه بود و درس بزرگی را برای ما به ارمغان آورد. این انتخابات نشان داد در صورتی که بتوانیم شرایط و محیط مشارکت شهروندان را فراهم کنیم آنها هم همراه ما خواهند بود. مشارکت بیش از نیم میلیون از شهروندان تهرانی در این انتخابات محلی قابل تقدیر بود.

به گزارش فارس، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ما توانستیم در شهر تهران کم‌هزینه‌ترین انتخابات را در این سطح و کیفیت برگزار کنیم. انتخابات شورایاری‌ها در تهران اولین تجربه برگزاری انتخابات سبز در کشور بود چراکه تعرفه‌های کاغذی را توانستیم حذف کنیم و به محیط‌ زیست نیز کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شورای عالی استان‌ها مصوبه تشکیل انجمن محلات به دولت ارسال شده است که امیدواریم با نهایی شدن آن ایین‌نامه اجرایی برای شهرهای مراکز استان‌ها ابلاغ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید