سفیر پیشین پاکستان:برجام، برگ زرین دفتر عملکرد دولت کنونی ایران است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۹:۰۱

یکی از سفرای پیشین پاکستان در ایران معقتد است اگرچه همه دولت های جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای منافع ملی این کشور گام برداشته اند، اما دولت کنونی به دلیل دستاوردی به نام ‘برجام’، عملکردی فراتر از عملکرد دولت های قبل داشته است.

‘شمشاد احمد خان’ با اشاره به امضای توافقنامه ‘برنامه جامع اقدام مشترک’ در دوره دولت کنونی ایران، آن را حاصل دیپلماسی فعال و پویای این دولت دانست و گفت: امضای این توافقنامه هسته ای و متعاقب آن لغو تحریم های هسته ای ایران، راهی طولانی بود که دولت کنونی ایران به لطف اتخاذ تدابیر منطقی در عرصه دیپلماسی و دیپلماسی هسته ای توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای این کشور، زمینه لغو تحریم ها و فراهم شدن بستر لازم برای همکاری های اقتصادی و تجاری میان ایران و سایر کشورها را فراهم کند.
این دیپلمات پاکستانی آشنا به فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران گفت: رمز موفقیت دولت کنونی و سربلندی ایران امروز را باید در حضور آگاهانه، پرشور و گسترده مردم ایران در انتخابات و نیز حمایت آنان از دولت و نظامی جمهوری اسلامی دانست.
شمشاد احمد خان همچنین روابط ایران و پاکستان را در دوره دولت های کنونی دو کشور، همچون گذشته روابطی دوستانه و رو به جلو توصیف کرد و گفت: روابط دو کشور ریشه در تاریخ و مشترکات در هم تنیده دو ملت دارد و صرف نظر از اینکه کدام یک از دولت ها یا احزاب در ایران و پاکستان در گذشته در راس قدرت قرار داشته اند، روابط دو کشور همواره روابطی دوستانه و برادرانه بوده است.
وی همچنین تاکید کرد که تحولات منطقه نیز نمی تواند روابط محکم ایران و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد. دو کشور و دو ملت مشترکات فراوان و منافع مشترک دارند که پایه و اساس روابط دوستانه بین ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
شمشاد احمد خان با بیان اینکه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته (هجری شمسی) دو بار به پاکستان سفر کرد، این مهم را حاکی از اهمیت روابط دوجانبه میان دو کشور دانست.
‘ایران و پاکستان همواره در مجامع بین المللی و تحولات و رویدادهای گوناگون، حامی یکدیگر و همسو با هم بوده اند و هرگز اقدامی علیه یکدیگر مرتکب نشده اند.’
وی تاکید کرد که با وجود روابط بسیار خوب و دوستانه سیاسی میان دو کشور، جای خالی همکار های گسترده اقتصادی بین طرفین حس می شود و دو طرف باید گام های بلند در جهت پر کردن این خلاء بردارند.
‘علاوه بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری میان ایران و پاکستان، دو کشور باید در مسیر کمک به حل مسائل جهان اسلام و مبارزه با تروریسم، همکاری های بیشتری داشته باشند.’

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید