بودجه تخصیص یافته برای محافظت از حوزه‌های دریایی ناکافی است

    کد خبر :586786

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت حوزه‌های دریایی و حفاظت از آن‌ها بودجه‌های اختصاص یافته را در این زمینه ناکافی دانست و گفت: برای انجام بهینه برنامه‌های مطالعاتی و نظارتی در این بخش‌ها نیازمند تجدید نظر در تخصیص بودجه و اعتبارات هستیم.

احمدرضا لاهیجان زاده در نشست پروژه تدوین و اجرای طرح جامع حفاظت از محیط زیست و مدیریت مناطق ساحلی جنوب ایران با موضوع حفظ مناطق ساحلی در هرمزگان که امروز در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه در کشور ایران از موهبت‌های زیادی در زمینه‌های محیط زیست و طبیعت برخوردار هستیم،گفت: متاسفانه آنچنان که باید حافظ و قدردان این نعمات الهی نبوده‌ایم. از جمله ظرفیت‌های طبیعی کشور می‌توان به عرصه‌های دریایی و جنگل‌ها اشاره کرد که به دلیل عدم بهره وری مناسب و اصولی صدمات جبران ناپذیری به این حوزه‌ها وارد کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه و توصیه‌های مقام معظم رهبری اظهارکرد: معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست از دیرباز مطالعات متعدد و مستمری را در پهنه‌های آبی و سواحل در نقاط جنوبی و شمالی کشور انجام داده است و این بررسی‌ها و مطالعات کماکان ادامه دارد.

در ادامه این نشست اسانو – نماینده جایکا در ایران – به تشریح فعالیت‌های مطالعاتی و همکاری‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: کشور ژاپن پیوسته در صدد افزایش همکاری‌ها و تعاملات با جمهوری اسلامی ایران بوده است و نمود این تعاملات را در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا ،وی افزود: جایکا به نمایندگی از دولت ژاپن تمام تلاش خود را برای همکاری با دولت ایران برای حمایت و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به کار گرفته است. بخشی از همکاری‌های جایکا با ایران مربوط به دریاچه ارومیه و بخش دیگر مربوط به تالاب انزلی و منطقه انزلی می شود. برخی موارد زیست محیطی در تهران همچنین مدیریت آب‌ها در برخی مناطق نیز از جمله همکاری‌های متقابل جایکا با دولت ایران و سازمان حفاظت محیط زیست بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا)سازمان نیمه دولتی است که کمک‌هایی را به صورت همکاری فنی، مساعدت‌های رسمی ژاپن برای توسعه (ODA)، وام و تامین مالی ارائه می‌دهد. پروژه تدوین و اجرای طرح جامع برای حفاظت و مدیریت محیط زیستی مناطق ساحلی جنوب جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ با حمایت فنی جایکا آغاز شد و در سال ۲۰۲۰ به اتمام خواهد رسید. کل مناطق ساحلی استان هرمزگان و جزایر لاوان و شیدور محدوده مورد مطالعه طرح جامع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید