از پیش‌فروش محصولات تا مزایده میلیاردی اموال یک خودروساز

مقاومت خودروسازان بالاخره شکست / آغاز فروش دارایی‌های ایران‌خودرو

    کد خبر :586709

خودروساز بزرگ و زیان‌ده کشور بالاخره 26 فقره اموال مازاد خود را به حداقل قیمت پایه 121 میلیارد تومان به مزایده گذاشت. در لیستی که ایران خودرو از فروش اموال مازاد خود منتشر کرده، 26 فقره دارایی از جمله مغازه‌های تجاری، خانه، آپارتمان، زمین و سوله به حداقل قیمت 121 میلیارد تومان برای خرید متقاضیان عنوان شده است.

ایران‌خودرو بالاخره ۲۶ فقره اموال مازاد خود را به حداقل قیمت پایه ۱۲۱ میلیارد تومان به مزایده گذاشت.

خودروسازهای جاده مخصوصی که با زیان‌های انباشته صدای اعتراض‌آمیز مردم و حتی وزیر صمت را در آورده بودند اکنون در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

مجموع زیان‌های انباشته شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در سال ۹۷ به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۹۶ بیش از هزار و ۹۰۰ درصد افزایش یافته است.

رضا رحمانی، وزیر صمت که آینده خودروسازان را به مساله امنیتی تشبیه می‌کند، اظهار کرده که خودروسازان برای فروش اموال مازاد‌شان مقاومت می‌کنند (رونامه اعتماد). اما به نظر می‌رسد با سنگین‌تر شدن هزینه‌ها و بحرانی‌تر شدن وضعیت سودآوری، ایران خودرو مقاومت خود را از دست داده و وادار به فروش اموال مازاد خود شده است.

بر اساس انتشار تازه‌ترین افشای اطلاعاتی ایران خودرو بر روی سایت کدال، این خودروساز بزرگ کشور، شش دانگ از یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و ۴۰۰ متری در تهران را به حداقل قیمت پیشنهادی ۷۳ میلیارد تومان به مزایده گذاشته که نتیجه آن فردا مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در لیستی که ایران خودرو از فروش اموال مازاد خود منتشر کرده، ۲۶ فقره دارایی از جمله مغازه‌های تجاری، خانه، آپارتمان، زمین و سوله به حداقل قیمت ۱۲۱ میلیارد تومان برای خرید متقاضیان عنوان شده است.

همچنین قائم‌مقام ارشد گروه صنعتی ایران خودرو برنامه خروج این شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت (ورشکستگی) و اصلاح ساختار مالی را اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد، فروش اموال مازاد یکی از برنامه‌های این خودروساز بوده است.

از نکات قابل توجه در این لیست، فروش یک واخد آپارتمانی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید