بوشهر؛ استانی که بالاترین نشاط اجتماعی را از آن خود کرد

    کد خبر :586398

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: نتایج تحقیقاتی که این معاونت در حوزه کار و تولید انجام داده است ، نشان می‌دهد استان بوشهر بالاترین میزان نشاط اجتماعی را دارد.

ابراهیم صادقی فر در هفدهمین نشست علمی «دوشنبه‌های فرهنگی و اجتماعی» وزارت تعاون تاکید کرد: نشاط اجتماعی می‌تواند باعث افزایش انسجام ، وفاق و همبستگی اجتماعی، رضایت از زندگی ، احساس تعلق اجتماعی و تعاملات اجتماعی شود.

وی با تشکر از حضور ” محمد دادکان ” ، مشاور وزیر در این نشست، به یک مثال ورزشی اشاره کرد و گفت: هنگامی که در میادین ورزشی، اتفاق خوبی برای کشورمان می افتد تا مدتها این احساس تعلق به وطن و میهن، پررنگ تر می شود.

وی درخصوص تاثیر نشاط اجتماعی بر تعاملات اجتماعی اظهار کرد: تقویت با هم بودن و نگاه مثبت داشتن به وقایع و پدیده‌های جامعه، از جمله آثار نشاط اجتماعی است که در نهایت باعث افزایش سلامت روان افراد و جامعه می شود.

دادکان نیز در این نشست گفت: رسانه‌ها رسالت بزرگی در افزایش نشاط اجتماعی دارند زیرا هرچه رسانه‌ها به این موضوع، اهمیت بیشتری بدهند، جامعه و دولت نیز مجبور ند تلاش افزونتری برای تامین نشاط اجتماعی از خود نشان دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهار صادقی، مشاور و روان‌درمانگر نیز در این نشست گفت: درگیری بیشتر در فعالیت‌های اجتماعی، نقش پررنگتر در زندگی اجتماعی و زندگی کاری، میزان نشاط فردی و اجتماعی را افزایش می دهد اما اگر هزینه مشارکت در جامعه افزایش یابد، میزان نشاط اجتماعی کمتر می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، این مشاور و روان درمانگر افزود: سرخوردگی و ناکامی از رفتارهای فردی، باعث بروز خشم در افراد می‌شود که قاعدتاً می تواند در کاهش نشاط اجتماعی موثر باشد.

وی تاکید کرد: عدم مدیریت خشم باعث می شود انسان، رفتارهای غیرقابل پیش بینی از خود نشان دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید