‌تور کنسرت‌های «اد شیران»، رکورد U۲ را شکست

    کد خبر :586273

پس از آنکه اد شیران (Ed Sheeran) در تاریخ ۲ اوت کنسرت خود را در شهر اودنسه دانمارک روی صحنه برد، تور کنسرت‌های او با عنوان “Divide” توانست رکورد طولانی‌مدت یوتو (U2) را بکشند و از مرز ۱.۴۸ میلیون دلار بگذرد.

شیران این تور را در ۱۶ مارس ۲۰۱۷ در تورینِ ایتالیا آغاز کرد و با آن ۲۴۶ برنامه را در سرتاسر اروپا، آسیا، استرالیا، افریقا و امریکای شمالی و جنوبی روی صحنه برد. به گزارش بیلبورد، او توانست بالاترین رکورد سوددهی تور کنسرت‌ها‌ را در تاریخ موسیقی از آن خود کند. سود این تور ۷۳۷.۹ میلیون دلار بوده و ۸۵۰۳۴۹۶ بلیت طی آن فروش رفته است.

در واقع، شیران با اجرای کنسرت خود در دوم اوت در اودنسه با کسب سودی معادل ۶۸۶۲۶۲۰ دلار تنها از همین یک کنسرت توانست این رکورد را بکشند، رکوردی که از سال ۲۰۱۱ از آن یوتو و تور «۳۶۰ْ» او بود.

مدیر برنامه‌های این تور استوارت کمپ است. تور «Divide» پیش از این توانسته بود تا از تور «The Wall Alive» راجر واترز (با سود ۴۵۹ میلیون؛ ۲۰۱۰-۲۰۱۳) پیشی بگیرد و عنوان سودآورترین تور اجرای تک‌نفره را به خود اختصاص دهد. تور شیران در پی انتشار و در حمایت از سومین آلبوم او با همان عنوان – Divide- بود که در مارس ۲۰۱۷ منتشر شد و در صدر لیست ۲۰۰ آلبوم برتر بیلبورد در ۲۵ ام همان ماه قرار گرفت.

همچنان ۹ اجرا از این تو باقی مانده و کنسرت پایانی در ۲۶ام اوت در چندتری پارم در ایپسویچِ انگلستان به روی صحنه می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید