تربیت معلمان ویژه برای «مدارس تیزهوشان»

    کد خبر :586268

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از برنامه‌ریزی برای تربیت معلمان مدارس تیزهوشان در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری خبر داد و گفت: چارت نیروی انسانی در مدارس استعدادهای درخشان مانند نیروی عادی دیده شده که بسیار ضربه زننده است. معلمان متعلق به ما نیستند و یکی دو سالی اینجا می‌مانند و بعد جابجا می‌شوند و به مدارس دیگر می‌روند.

فاطمه مهاجرانی  با اشاره به ضرروت توانمندسازی معلمان و بهره‌برداری از امکانات و خلق فرصت‌های متنوع یاددهی و یادگیری اظهار کرد: این برنامه را امسال دنبال می‌کنیم. باید دبیران متخصص در حوزه آموزش تیزهوشان داشته باشیم.

وی افزود: این مسیر آغاز شده و امیدواریم شاهد تربیت معلمان تیزهوشان در دانشگاه فرهنگیان در آینده نزدیک باشیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه در سال‌های گذشته و در زمانی که مرکز سمپاد به عنوان “سازمان” فعالیت می‌کرد، امر تربیت نیروی انسانی متخصص صورت می‌گرفت گفت: در گذشته دبیران متخصص جذب می‌شدند و دبیرانی که در سمپاد بودند به جهت نوع کارشان مزایای ویژه هم داشتند، ولی از زمانی که سمپاد به مرکز تبدیل شده، این روند روز به روز رو به کاهش رفته است.

مهاجرانی ادامه داد: قصدا داریم این مسیر را دوباره کلید بزنیم و دبیران متخصص برای سمپاد تربیت کنیم.

وی با اشاره به نیاز مدارس سمپاد به نیروی انسانی متخصص افزود: هرچقدر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم حتما نتیجه و بازخورد مثبت آن را خواهیم دید. چارت نیروی انسانی در مدارس استعدادهای درخشان مانند نیروی عادی دیده شده که بسیار ضربه زننده است. معلمین متعلق به ما نیستند و یکی دو سالی اینجا می‌مانند و بعد جابجا می‌شوند و به مدارس دیگر می‌روند. در حال حاضر به کادر نیروی انسانی مجرب نیاز داریم.

به گزارش ایسنا،رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره زمان تبدیل مرکز به سازمان و در وقع احیای دوباره سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود گفت: ظاهرا سازمان امور اداری استخدامی ایرادهایی را به این مصوبه وارد کرده بود و دوباره به شورای عالی انقلاب فرهنگی برگردانده شده که امید است ایرادات هرچه زودتر برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید