مافیای موسیقی تیشه به این هنر می زند

    کد خبر :585536

حامد محضرنیا گفت:جولان مافیا در عرصه موسیقی جو آن را ناسالم کرده است و کودکان اولین قربانی آن هستند.

حامد محضرنیا خواننده پاپ ، درباره وضعیت موسیقی کشور گفت: موسیقی کشور مدتی است از ایده آل‌های خود فاصله گرفته است، زمانی موسیقی دارای پیام‌های گوناگون و انرژی مثبت بود و می‌توانستیم به وسیله آن فرهنگ سازی انجام دهیم اما در حال حاضر متاسفانه موسیقی در خانواده‌ها نابسامانی ایجاد کرده و والدین نمی توانند فرزندان خودشان را کنترل کنند چرا که کودکان امروز به راحتی به تمامی موسیقی‌ها دسترسی دارند و آهنگ‌های تولیدی از استاندارد‌های لازم برخوردار نیست.

اخبار فرهنگ و هنر _ وی ادامه داد: در برنامه‌های رسمی نیز آهنگ‌هایی پخش می‌شود که دارای الفاظ نامناسب است، جو فرهنگی حاکم ناسالم شده و رکیک‌ترین الفاظ در شعر‌ها به کار برده می‌شود. زمانی که به لایه‌های زیرین این موضوع نگاه می‌کنیم به پول می‌رسیم و کسانی که از این وضعیت پولی به جیب می‌زنند برایشان اهمیتی ندارد که سرنوشت کودکانی که این موسیقی ها را می‌شنوند چه می‌شود و هنر اول کشورمان هر روز اوضاع بدتری پیدا می‌کند که این امر از نظر من نوعی قتل به حساب می‌آید.

محضرنیا درباره تجارتی که در موسیقی کنونی شکل گرفته اظهار داشت: پنج نفر هستند که همه سالن ها را در اختیار دارند و بین خودشان سانس ها را تقسیم می‌کنند در واقع مافیا و پول شویی‌های عجیبی در موسیقی کشور وجود دارد که اصلا به نفع هنر نیست و تیشه به ریشه هنر اول می‌زند البته این بحث چند سالی است که مطرح است، اما الان به اوج خودش رسیده است.

این خواننده در ادامه درباره خواننده‌های یک شبه گفت: تنظیم کنندگانی وجود دارند که خودشان تهیه کننده نیز هستند و به واسطه یک تیم بزرگ، خواننده‌ای را یک شبه از عرش به فرش می‌رسانند.

محضرنیا در خصوص رقابت ناعادلانه در فضای موسیقی گفت:خواننده‌ای که اوضاع مالی خوبی دارد ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است برای اینکه کلیپی از آهنگش قبل یکی از فیلم‌های نمایش خانگی پخش شود، با این شرایط اگر کسی بهترین صدا واستعداد را هم داشته باشد مجالی برای رقابت وجود ندارد. مثال این امر را می‌توان اینطور عنوان کرد که مسابقه دو برگزار شود و دست وپای یک دونده را ببندند و ۳۰ دقیقه پس از شروع مسابقه او را رها کنندو اجازه دویدن بدهند! با چنین شرایطی واقعا می‌توان رقابت کرد؟

محضرنیا درباره بلیت‌های کنسرتی که در ده دقیقه به پایان می‌رسد، گفت:طبق اظهارات مالک سایت ایران کنسرت، تمام شدن بلیت‌های یک کنسرت در چنین زمانی یک امر غیرممکن است و چنین صحبت‌هایی فقط جنبه تبلیغات برای بزرگ کردن یک خواننده دارد. نتیجه چنین تبلیغاتی این است که یک خواننده در مدتی مشخص بسیار می‌درخشد و پس از مدتی دیگر خبری از او به گوش نمی‌رسد.
خواننده ها مانند یک کالا در اختیار تهیه کنندگان هستند

خواننده پاپ با اشاره به اینکه خواننده‌ها مانند یک کالا کاملا در اختیار تهیه کنندگان هستند،عنوان کرد: اکثرمردم بر این باور هستند که خوانندگان پول‌های کلانی به دست می‌ آورند در صورتیکه هر خواننده تنها ۵ درصد از کل فروش نصیبش می‌شود و در ازای این ۵ درصد رنگ پیراهن خواننده هم به سلیقه و دستور تهیه کننده است.در واقع خواننده مانند کالایی شده برای تهیه کنندگان که هرچه بیشتر تبلیغ بشوند بهتربه فروش می‌رسند وپول بیشتری به تهیه کننده می‌رساند درست مثل چیپس وپفک!

وی افزود: این مسیری که هنر اول پیش گرفته و به سمت تجاری شدن در حال حرکت است باعث سرکش شدن کودکان می شود و گناه این موضوع به گردن تهیه کنندگانی است که فقط به پول فکر می‌کنند. حدود ۲۰ درصد پرخاشگری‌های موجود درجامعه به دلیل موسیقی‌های موجود دربازار است.

محضرنیا پیرامون اینکه هنر اول درمسیر نابودی قرار گرفته است، اظهار کرد:در گذشته خوانندگانی مانند ناصر عبداللهی اثر‌های ارزشی از خود به یادگار می‌گذاشتند اما الان شاهد آثار فاخری نیستیم درنتیجه جوانان امروز نیز به این سمت سوق پیدا می‌کنندکه یک شبه خواننده‌ای معروف بشوندو آثاری تولید می کنند که هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حامدمحضرنیا در پایان گفت:در دنیای امروز موسیقی دیگر استعداد جایگاهی ندارد و هر شخصی پول وقدرت تبلیغات بیشتر در فضای مجازی داشته باشد بهتر می تواند فعالیت کند و بدرخشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید