هوش مصنوعی پیام های واتس اپ را اسکن می کند

    کد خبر :585412

فیس بوک قصد دارد با کمک الگوریتم های هوش مصنوعی که در دستگاه های کاربران نصب می شود، محتوای پیام های آنان را قبل از ارسال و رمزگذاری، اسکن کند و از انتشار مطالب خلاف قوانین اجتناب کند.

فیس بوک تصمیم دارد با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی که در دستگاه های کاربران نصب می شود، محتوای سرویس واتس آپ را اسکن و کنترل کند.

در صورت اجرای این اقدام، اپلیکیشن واتس آپ به طور خودکار قبل از رمزگذاری و ارسال پیام ها، آن را اسکن می کند. کارشناسان هشدار داده اند چنین تنظیماتی نیازمند آن است که واتس آپ پیام های ممنوعه را به توسعه دهندگان منتقل کند تا به این ترتیب آموزش هوش مصنوعی را ارتقا دهد.

به این ترتیب فیس بوک با کنترل محتوای پیام قبل از رمزگذاری و ارسال، به کاربران اجازه نمی دهد مطالبی خلاف قوانین این پلتفرم اجتماعی را منتشر کنند.

علاوه بر آن نگرانی هایی وجود دارد که این اقدام سبب می شود دولت ها در نهایت با اجبار شبکه های اجتماعی را وادار به جاسوسی از پیام های کاربران کنند.

فیس بوک در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در می ۲۰۱۹ برگزار شد برنامه خود را برای انتقال فرایند کنترل محتوا از مراکزی با کارمندان انسانی به سیستم های هوش مصنوعی در دستگاه های کاربران اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید