صدور کارت هوشمند ملی برای همه متقاضیان تا 6ماه آینده

    کد خبر :585392

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: براساس قول و وعده‌چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال برای 8 تا 9 میلیون نفر از متقاضیانی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده‌اند،کارت جدید صادر شود.

سیف‌اله ابوترابی گفت: تا این لحظه برای اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی سه دوره تمدید داشته‌ایم بنابراین ما نمی‌خواستیم به سرعت کارت‌های ملی قدیمی باطل شوند و مردم دچار مشکل و نگرانی‌هایی شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 52 میلیون نفر تکمیل ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند ملی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بین 6 تا 8 میلیون هنوز باقی مانده باشد.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور با تاکید بر اینکه باید جمعیت 8 میلیونی باقی مانده را به سرعت پوشش دهیم گفت: طبق زمانبدی تعیین شده و ورود دولت به حوزه الکترونیکی شدن، باید کارت شناسایی ملی نیز دارای تراشه و اثر انگشت شده و الکترونیک شود و این درخواست دولت بوده است که سریعا کارت‌ها هوشمند شوند.

ابوترابی گفت: در حال حاضر براساس قول و وعده‌چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال برای 8 تا 9 میلیون نفر کارت هوشمند جدید صادر شود.

وی تصریح کرد: ما متولی صدور کارت ملی هوشمند هستیم اما متولی تامین بدنه کارت نیستیم و این براساس بند «د» ماده 46 قانون اساسی وظایف تعیین شده است و قصوری از سوی ما انجام نشده است.

ابوترابی گفت: توانایی این را داریم که برای تمام جمعیت باقی مانده کارت هوشمند ملی صادر کنیم و تکمیل ثبت‌نام انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هر روز کارت هوشمند ملی صادر می‌شود، مشکلی از بابت تولید نداریم و هر چه چاپخانه دولتی به ما تحویل دهد آن را صادر می‌کنیم؛ بنابراین صدور کارت‌ها ادامه دارد و مردم نگران نباشند.

به گزارش فارس،سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: اگر چاپخانه بدنه کارت را به ما بدهد ما می‌توانیم تا 6 ماه آینده برای تمام جمعیت باقی مانده کارت هوشمند صادر کنیم.

عناوین ابطال کارت های ملی بدون امکان صدور کارت های جدید و نه به تأخیر بسیار زیاد در صدور کارت ملی هوشمند ثبت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید