باغ‌فروشی و تغییر کاربری بدون رعایت موازین ممنوع/ رویکردها را اصلاح می‌کنیم

    کد خبر :585281

عضو شورای شهر تهران بر ممنوعیت باغ‌فروشی و تغییر کاربری بدون رعایت موازین قانونی تأکید کرد و گفت: نمی‌خواهیم در مورد گذشته نبش قبر کنیم ولی هدف اصلاح رویکردها است.

مجید فراهانی در جلسه شورای شهر امروز در مورد تکالیف مصوب کمیسیون برنامه و بودجه برای شهرداری و شورای شهر تهران در مورد حساب تلفیقی سال 93 ارائه داد.

پس از این گزارش زهرا نژادبهرام با طرح سوالاتی گفت: آیا وظیفه شورا فقط صدور مصوبه است؟ آیا رسیدگی به گزارش حسابرسی در کمال صحت و عدالت همچنین انصاف اشکال دارد؟

وی بیان داشت:‌ آیا رویکرد تعادل در گزارشی که ربطی به شورای پنجم ندارد اشکال دارد و آیا نباید رویکرد اصلاح‌جویانه برای مصرف بهینه در شهر تهران داشت؟

در ادامه صحبت‌های نژادبهرام محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر بیان داشت: جلسات مهمی در شورای شهر پنجم انجام گرفته که در راستای شفافیت و حسابرسی بهتر بوده است.

وی گفت: 35 مورد حساب‌های قبلی بلاتکلیف ماند و دوستان از شهرداری رفتند و این مسئله به عهده شورای شهر پنجم قرار گرفت که حسابرسی سنگین و حرفه‌ای نیاز به وقت فراوان دارد و انتظار داریم رسانه‌ها به این موضوع مهم توجه کنند.

میرلوحی به موضوع زمینی با وسعت بسیار زیاد که در دوره‌های قبل به شهرداری تحویل داده شده بود اشاره کرد و گفت: این مسئله نیازمند تحقیق و تفحص است و ما می‌خواهیم سنگ‌بنای رسیدگی را بگذاریم نحوه رسیدگی به املاک اهمیت دارد البته نمی‌خواهیم نبش قبر کنیم بلکه هدف اصلاح رویکرد است.

وی تأکید کرد: می‌خواهیم بگوییم باغ‌فروشی و تغییر کاربری بدون چارچوب ممنوع است .

وی گفت: باید مصوبه‌ای داشته باشیم که گزارشات خلفات را به هیأت تخلفات و برخی را به قوه قضائیه ارجاع دهیم.

به گزارش فارس، سرانجام کلیات تکالیف مصوب کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر برای شهرداری و شورا در مورد حساب تلفیقی سال 93 با 14 رأی موافق به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید