200 هزار زن تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند

    کد خبر :584947

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران با بیان اینکه 200 هزار زن تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند، گفت: زنان مجرد نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار بگیرند.

ناهید حیدری مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران در جلسه هم‌اندیشی بررسی چالش بیمه‌ای زنان اظهار داشت:‌ فلسفه وجودی تأمین اجتماعی، تأمین امنیت برای نیروهای مولد است و در حال حاضر یک‌سوم حجم عملیات تأمین اجتماعی در تهران قرار گرفته است.

وی گفت: 3 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی غرب استان تهران است که از این تعداد یک میلیون و 380 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که 25 درصد آنها بانوان هستند.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی در کل کشور حدود 14 میلیون بیمه شده اصلی دارد که 3 میلیون و 300 هزار نفر از آنها بانوان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران یادآور شد: قانون بیمه زنان از سال 87 مصوب شده است و در گذشته 152 هزار نفر بیمه زنان خانه‌دار بوده‌اند و در استان تهران نیز 45 هزار نفر تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفته بودند که با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در حال حاضر این آمار در تهران به 62 هزار نفر رسیده است و در کشور نیز 200 هزار نفر تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برقراری بیمه زنان خانه‌دار کمک به معیشت خانواده است که با بیمه‌پردازی به موقع، از تعهدات بلندمدت آن برخوردار می‌شوند.

حیدری گفت: علاوه بر زنان متأهل، زنان مجرد نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار بگیرند و تمام زنانی که بین 18 تا 50 سال سن دارند می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند. خدمات بیمه‌ای برای زنان خانه‌دار در قالب نرخ‌های متعددی است که اعلام شده است.

وی بیان داشت: خدماتی که به زنان خانه‌دار، بیمه تأمین اجتماعی ارائه می‌شود شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است و اگر زنان متأهل از طریق بیمه همسرشان خدمات درمانی دریافت می‌کنند، می‌توانند از درمان بیمه زنان خانه‌دار استفاده نکنند.

وی یادآور شد: براساس مصوبه اخیر تأمین اجتماعی، کارفرمایان خوش‌حساب از 13 خرداد لغایت 13 شهریورماه می‌توانند نسبت به بخشودگی جرائم خود اقدام کنند.

حیدری گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز و تحریم‌های صورت‌گرفته، تأمین اجتماعی برای حمایت از تولید و کارفرمایان، بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب را اجرایی کرده است که با پرداخت اصل بدهی، صددرصد جرایم آنها بخشیده خواهد شد.

وی بیان داشت: البته کارفرمایان می‌توانند تا 12 قسط بدهی خود را تقسیط کنند که به ازای هر 6 ماه، 15 درصد از جرایم نیز به بدهی آنها تعلق می‌گیرد.

به گزارش فارس، مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: 30 هزار کارگاه در اداره‌کل غرب استان تهران جزو کارگاه‌هایی است که دارای دیون معوق هستند که 3 هزار میلیارد تومان باید پرداخت کنند که با اجرای بخشودگی جرایم، این مبلغ به یک‌هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید