مرمت و بازسازی سردر باغ آگاهی/ تبدیل خانه مینایی به موزه

    کد خبر :584539

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 از مرمت 6 بنای تاریخی در محدوده مرکزی پایتخت و تبدیل برخی از آنها به موزه خبر داد و گفت: بازسازی و مرمت سردر باغ آگاهی آغاز شد.

کوروش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ، درباره مرمت بخشی از بافت‌های تاریخی در محدوده مرکزی تهران اظهار داشت: این اقدامات با محوریت سازمان زیباسازی جهت پیرایش و حذف زواید شهری انجام گرفته است.

وی افزود: بافت‌های تاریخی در منطقه 11 اکثراً مربوط به دوره قاجاری و پهلوی هستند که بخشی از آنها جزو حصار ناصری به شمار می‌رود و برخی از این آثار تاریخی در حال تبدیل شدن به موزه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: خانه مینایی در حال تبدیل شدن به موزه خیابان ولیعصر است و در سال جاری، مرمت 6 بنای تاریخی شامل؛ سردر باغ فروزش، ملک گلستانه، بهداری ارتش، سقاخانه فروزش و سردر باغ آگاهی در دستورکار قرار گرفته ومرمت بخش‌هایی از آن نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 650 میلیون تومان برای مرمت این آثار تاریخی درنظر گرفته شده است، گفت: برای 3 بنای تاریخی شامل موزه ملی قرآن، ساختمان بهداری ارتش و ساختمان پرفسور عدل هم برنامه‌هایی برای نورپردازی وجود دارد و در حال اجراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید