فراهانی پیشنهاد داد:

تبدیل گود برج میلاد به «پلازا»

    کد خبر :584096

رئیس کمیته بودجه شورای شهر با بیان اینکه گود برج میلاد جز 200 گود پرخطر تهران است پبشنهاد کرد:‌ در صورتی که سرمایه‌گذار برای ادامه ساخت فاز 2 برج میلاد پیدا نشد، این گود ایمن سازی و تبدیل به پلازای شهری شود.

مجید فراهانی در مورد آخرین وضعیت مالکیت گود برج میلاد با بیان اینکه پنج سال پیش در زمان قالیباف، قرار دادی میان سازمان مشارکت های شهرداری و شرکت سرمایه گذاری قدر متعلق به بنیاد تعاون ناجا امضا شد گفت: براساس این قرار داد مقرر شد که در فاز 2 برج میلاد، هتل دوقلو پنج‌ ستاره‌ای در جوار مرکز همایش‌های برج میلاد ساخته شود.

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون ناجا نیز بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد نسبت به گودبرداری اقدام کرد، گفت: مساحت زیادی از گود برداشته شد، اما کار به همان شکل رها شد و بنیاد تعاون ناجا نیز دلیل انصراف خود از این پروژه را رفتن شریک چینی خود عنوان کرد و اعلام کرد که به دنبال یک شریک است چراکه به دلیل مشکلات مالی امکان توسعه پروژه را ندارد.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر با بیان اینکه متاسفانه گود برج میلاد جز 200 گود پرخطر تهران است و اگر خدایی ناکرده رانش زمین یا زلزله رخ دهد شاهد بروز فاجعه خواهیم بود ادامه داد: عمر مفید گود به اتمام رسیده و قطعا اگر حادثه ای رخ دهد شاهد وقوع خسارت جانی و مالی زیادی خواهیم بود.

فراهانی با بیان اینکه تاکنون برای تعیین تکلیف این گود پرخطر جلسات متعدد برگزار شده است، گفت: شهرداری تهران به تعهد خود مبنی بر واگذاری زمین اقدام کرده اما بنیاد تعاون ناجا توان ادامه کار را ندارد و این در حالیست که حتی گود را نیز به حالت اول برنگردانده و مدعی است که اگر شهرداری میخواد منصرف شود باید هزینه های بنیاد برای گودبرداری را بدهد. و این در حالی است که بنیاد به تعهدات خود عمل نکرده و کار را پنج سال است که فریز کرده و خسارت مالی و عدم‌النفع زیادی به شهرداری به واسطه عدم توسعه پروژه تحمیل کرده است.

به گزارش ایسنا،فراهانی با بیان اینکه گود پرخطری از مدیریت شهری اسبق برای تهران به ارث گذاشته شده که حتی پرکردن آن هزینه های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم که اساسا در گام اول لغو قرار داد فیمابین شهرداری و شرکت “سرمایه گذاری قدر” لازم است و در ادامه اگر نتوانستیم نسبت به جذب سرمایه گذار برای ادامه کار اقدام کنیم، پیشنهاد می شود که این گود ایمن سازی و تبدیل به پلازای شهری شود که حداقل مردم در آن به تفریح بپردازند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید