تنسنت و کوالکام گوشی گیمینگ برپایه 5G توسعه می‌دهند

    کد خبر :583372

با توجه به روند صعودی آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای استفاده از فناوری 5G، همه‌روزه شرکت‌های بیشتری در این مسیر گام برمی‌دارند.

کوالکام و تنسنت روز دوشنبه اعلام کردند روی پروژه‌هایی کار خواهند کرد که می‌تواند عملکرد بازی‌های ویدئویی این شرکت چینی روی دستگاه‌های مبتنی بر تراشه‌های کوالکام را بهبود بخشد و نیز به پشتوانه‌ی تنسنت، نسخه‌ای از گوشی گیمینگ با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G را خواهند ساخت.

کوالکام بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌‌ی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند برای بسیاری از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. شرکت تیسنت نیز با سرمایه‌ای بالغ‌بر ۴۵۳ میلیارد دلار، بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزارهای موبایلی در چین محسوب می‌شود که مالکیت شبکه‌ی اجتماعی محبوب WeChat را نیز در اختیار دارد.

در‌میان تمامی شرکت‌های تولید‌کننده‌ی بازی در جهان، تنسنت سال گذشته پس از خودداری چندماهه‌ی دولت چین در تأیید بازی‌ها، سود بسیار ناچیزی را در گزارش‌ها مالی خود به‌ثبت رساند. این شرکت در بازه‌ی زمانی بین ماه ژانویه و مارس بالاخره توانست مجوزهای لازم برای انتشار بازی Perfect World Mobole را دریافت کند.

کوالکام و تنسنت در بیانیه‌ای مشترک اظهار داشتند:براساس توافق‌نامه‌ی جدید، بازی‌های آینده‌ی تنسنت روی گوشی‌های اندرویدی که از تراشه‌ی گیمینگ اسنپدراگون Elite کوالکام بهره می‌برند، عملکرد «بهینه‌شده‌ای» خواهند داشت.

این دو شرکت پیشتر نیز همکاری‌های مشابهی در زمینه‌ی بازی‌های موبایلی با هم داشته‌اند. اوایل این ماه تنسنت، ساخت گوشی گیمینگی را مبتنی بر تراشه‌ی کوالکام، با همکاری بخش دستگاه‌های گیمینگ شرکت ایسوس، Republic of Games آغاز کرد.

همچنین تنسنت و کوالکام قصد دارند به‌صورت مشترک گوشی گیمینگی را با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G توسعه دهند. چنین همکاری می‌تواند شتاب بیشتری به برنامه‌های تنسنت برای ساخت سرویس استریم گیمینگ این شرکت دهد.

سرعت بیشتر انتقال داده در شبکه‌ی 5G اجازه خواهد داد تا بازی‌های پیچیده‌ی بیشتری روی دستگاه‌های موبایلی استریم شود. شرکت‌های گوگل و مایکروسافت نیز که در آمریکا مستقر هستند، سرویس‌های استریم گیمینگ خود را راه‌اندازی کرده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه، فرانک منگ، رئیس بخش چینی کوالکام بیان می‌کند:گیمینگ موبایلی یکی از موارد استفاده از فناوری 5G است که به‌زودی از مزیت‌های نسل آینده‌ی ارتباطات استفاده خواهد کرد. سرعت بالا، پهنای باند بیشتر و تأخیر بسیار پایین در انتقال داده، تجربه‌ی بی‌نظیری را از بازی‌های چند‌نفره به‌ارمغان خواهد آورد.

تنسنت در حال کار روی سرویس بک‌اند خود بر پایه‌ی رایانش ابری با نام Instant Play است که به توسعه‌دهنده‌های بازی این امکان را می‌دهد تا از آن در‌جهت استریم بازی‌ها استفاده کنند. مایکروسافت نیز خدمات مشابهی را در بخش رایانش ابری آژور ارائه می‌دهد که متعلق به این شرکت است.

تنسنت هنوز برنامه‌ی خود برای سرویس‌های استریم شرکت که قابلیت تجربه توسط مصرف‌کننده را داشته باشد، اعلام نکرده‌ است اما بسیاری از تحلیل‌گران انتظار وجود چنین برنامه‌هایی را دارند.

توافق‌نامه‌ی همکاری جدید، تنظیم عناوین بازی برای نوع خاصی از لپ‌تاپ‌ها را مد‌نظر قرار داده است. این نوع از لپ‌تاپ به‌جای فناوری وای‌فای، قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G را دارند و با تراشه‌های کوالکام در بازار ایالات متحده عرضه خواهند‌ شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید