فهرست خودروهای پرفروش روسیه منتشر شد

    کد خبر :583332

به تازگی فهرستی از پرفروش ترین خودروهای روسیه در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است که نشان می دهد خودروی لادا وستا، محبوب ترین خودروی فروخته شده در بازار این کشور است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، روسیه به‌عنوان یکی از کشورهای بزرگ و پهناور جهان است که بازار فروش خودروی آن از اهمیت بالایی برخوردار است و بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برتر بین‌المللی برای افزایش سهم، درآمدزایی و سودآوری‌های خود بر بازار فروش خودروی آن به صورت ویژه‌ای حساب می‌کنند.

بر اساس جدول و آمارهای منتشر شده در وب‌سایت روس اتونیوز، خودروی لادا وستا پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروی روسیه در سال ۲۰۱۸ است که در این مدت، ۱۰۸ هزار و ۳۶۴ دستگاه در بازار این کشور به فروش رسانده این در حالیست که این رقم در سال قبل از آن یعنی ۲۰۱۷، ۷۷ هزار و ۲۹۱ دستگاه بوده است.

لادا گرانتا، دومین خودروی پرفروش و پرطرفدار روسیه در سال گذشته بوده که توانسته در ۲۰۱۷، ۹۳ هزار و ۶۸۶ دستگاه در بازار روسیه بفروشد و در سال بعد این رقم را به ۱۰۶ هزار و ۳۲۵ دستگاه برساند.

خودروی کیا ریو نیز موفق شده با فروش ۱۰۰ هزار و ۱۴۸ دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸ جایگاه سوم جدول رده‌بندی پرفروش‌ترین خودروهای روسیه را به خود اختصاص دهد و نسبت به سال قبل از آن که ۹۶ هزار و ۶۸۹ دستگاه بود، سه هزار و ۴۵۹ دستگاه خودرو بیشتر به فروش برساند.

هیوندای کرتا (Hyundai Creta) و سولاریس(Hyundai Solaris) ، نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم جدول پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۸ روسیه، توانسته‌اند ۶۷ هزار و ۵۸۸ دستگاه و ۶۵ هزار و ۵۸۱ دستگاه در بازار این کشور بفروشند.

فولکس واگن پولو در سال ۲۰۱۷، ۴۸ هزار و ۵۹۵ دستگاه فروخت که در سال ۲۰۱۸، این رقم را به ۵۹ هزار و ۴۵۰ دستگاه در بازار روسیه رساند و در رتبه ششم این جدول رده‌بندی جای گرفت.

6EoMNrlIVf56

از جمله دیگر خودروهای پرفروش‌ ۲۰۱۸ روسیه می‌توان به لادا لارگوس ( Lada Largus)، رنو داستر (Renault Duster)، اشکودا راپید(Skoda Rapid)، لدا ایکس ری(Lada XRAY)، تویوتا کمری(Toyota Camry)، فولکس واگن تیگوآن(Volkswagen Tiguan)، لادا ۴ایکس۴(Lada 4×4)، کیا اسپورتیج(Kia Sportage)، رنو ساندرو(Renault Sandero)، تویوتا راو۴(Toyota RAV)، رنو لوگان( Renault Logan)، رنو کپچر(Renault Kaptur)، شورولت نیوا(chevrolet NIVA)، اشکودا اوکتاویا آ۷(Octavia A7 Skoda)، میتسوبیشی اوتلندر(Mitsubishi Outlander)، نیسان قشقایی(Nissan Qashqai)، هیوندای توسان(Hyundai Tucson)، نیسان ایکس تریل(Nissan XTrail) و مزدا سی ایکس۵ (Mazda CX-5) اشاره کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید