وجود ۱۴۰هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور

    کد خبر :582767

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۱۴۰هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد و این آمار نگران‌کننده است، گفت: آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند در این حوزه ورود کند و حل این معضل عزم ملی می‌خواهد.

عبدالرضا فولادوند در آئین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (ماد) اظهار کرد: نیروی انسانی هر جامعه مهمترین سرمایه محسوب می‌شود که باید از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر که آنها را تهدید می‌کنند، به‌دور باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به تعدد آسیب‌های اجتماعی باید به این موضوع اذعان کرد که ما در حوزه کاهش آسیب‌ها عملکرد موفقی را در سیستم کشور نداشته‌ایم و متأسفانه در ایام گذشته مقابله با آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌های پرخطر مورد توجه قرار نگرفته است.

فولادوند با اشاره به اعلام مسئولان مبنی بر اینکه هم‌اکنون 140 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد، گفت: این آمار نگران کننده است و در واقع آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند در این حوزه ورود کند و یک عزم ملی می‌خواهد. از 140 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل تعداد قابل توجهی از آنها اتباع خارجه هستند. براساس سرشماری صورت‌گرفته نیز 81 درصد از کودکان خیابانی اتباع بیگانه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با یادآوری حمایت مقام معظم رهبری در ارتباط با معافیت اتباع بیگانه در پرداخت هزینه‌های تحصیلی گفت: تدبیر خود ایشان در سال 95 اقدام قابل قبولی است که در واقع در کشور عملیاتی شد.

فولادوند ادامه داد: موضوع خشونت یکی از مهمترین عوامل اجتماعی است که می‌تواند خطراتی را برای جامعه در پی داشته باشد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود و در ارتباط با کاهش آن اقداماتی صورت بگیرد.

به گزارش تسنیم، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها نمی‌تواند تأثیری را در کاهش آسیبهای اجتماعی داشته باشد و باید تلاش کنیم به‌صورت علمی و کارشناسانه با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید