معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

دولت در مقابل درخواست شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری عقب‌نشینی نکند

    کد خبر :582549

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دولت خواست که در مقابل درخواست شماره‌گذاری ۱۲ هزار موتورسیکلت کاربراتوری عقب‌نشینی نکند.

محسن پورسید آقایی در واکنش به درخواست برخی کارخانه‌های تولید موتورسیکلت برای شماره‌گذاری ۱۲ هزار موتورسیکلت کاربراتوری گفت: شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۷ ممنوع است و امیدواریم دولت در مقابل درخواست تولیدکنندگان برای شماره‌گذاری ۱۲ هزار موتورسیکلت کاربراتوری مقاومت کند و مجوزی صادر نکند.

وی با بیان این‌که علت اصلی آلودگی هوای تهران موتورسیکلت‌های کاربراتوری است، اظهارکرد: یکی از دلایل اصلی افزایش آلاینده ازن در تابستان امسال خروج «ناکس» از اگزوز این موتورهای کاربراتوری است چراکه هر موتور کاربراتوری پنج برابر یک خودروی یورو ۲ آلودگی تولید می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این‌که حالا صنعتگران به این بهانه که این موتورها تولید شده و روی دست آنها مانده درخواست شماره‌گذاری مجدد دارند، گفت: این یک بهانه است چرا که یکی از شرکت‌های تابع وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادی به ما داد که براساس آن موتورهای کاربراتوری با صرف ۱.۵ میلیون تومان به انژکتوری تبدیل شوند که این مساله نیز مورد آزمایش قرار گرفت و تایید شد و حالا اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نگران تولیداتش است می‌تواند این موتورهای کاربراتوری – که روی دستش مانده است – را به انژکتوری تبدیل کند و بدون دردسر آن‌ها را در بازار بفروشد.

به گزارش ایسنا،پورسید آقایی در پایان اظهارکرد: ما به دنبال آن هستیم که موتورهای کاربراتوری موجود را نیز از رده خارج کنیم و حالا موتورسازان به دنبال کسب موافقت دولت برای شماره‌گذاری این موتورها هستند. قطعا در جلسه هیات دولت این موضوع بررسی خواهد شد اما بعید می‌دانم مجددا دولت بخواهد فرصتی را به موتورسیکلت‌سازان بدهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید