شاسی بلند فولکس واگن جتا VS5 برای عرضه در چین معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۱۱
    کد خبر :582062

فولکس‌واگن و فاو قصد دارند شاسی‌بلند جتا VS5 را برای بازار چین عرضه کنند. این خودرو در چین با قیمتی درحدود ۱۳ هزار دلار فروخته می‌شود.

جتا (Jetta)، برند تجاری جدید فولکس‌واگن، اولین محصول خود را برای بازار خودرو کشور چین معرفی کرد که شاسی‌بلند VS5 نام دارد. جتا VS5 را به‌طور مشترک شرکت‌های فاو و فولکس‌واگن ساخته‌اند و درواقع همان، سئات آتیکا (Seat Ateca) با لوگو جدید است. طول، عرض، ارتفاع و فاصله‌ی محوری جتا VS5 به‌ترتیب ۴،۴۱۹، ۱،۸۴۱، ۱،۶۱۶ و ۲،۶۳۰ میلی‌متر است. ابعاد این شاسی‌بلند تقریبا با سئات آتیکا و اشکودا کاروک (Skoda Karoq) یکسان هستند؛ چراکه هر سه مدل طبق پلتفرم MQB فولکس‌واگن تولید شده‌اند.

هم‌اکنون برای بازار چین، پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۴ لیتری چهار سیلندر EA211 مجهز به توربوشارژر دردسترس قرار دارد که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. جتا VS5 به‌صورت استاندارد از جعبه‌دنده‌ی دستی پنج‌سرعته یا جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعت بهره می‌برد که شرکت آیسین سیکی (Aisin Seiki) ژاپن آن را ساخته است. فولکس‌واگن احتمالا به‌دلیل هزینه‌ی تولید زیاد تصمیم گرفته است که جتا VS5 را با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری TSI Evo و جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی DSG راهی بازار چین نکند.

شاسی‌بلند جتا VS5 در بازار چین با قیمت پایه‌ی حدود ۱۳ هزار و ۵۰ دلار فروخته خواهد شد و قوی‌ترین مدل آن نیز قیمتی حدود ۱۷ هزار و ۴۱۵ دلار دارد.

طبق گفته‌ی مسئولان فاو-فولکس‌واگن، این اولین‌بار است که خودرو مدرن آلمانی با قیمتی ارزان‌تر از ۱۴ هزار و ۵۳۵ دلار در چین عرضه می‌شود. برند تجاری جتا شبکه‌ی توزیع خود را در چین دارد و می‌خواهد تا پایان سال جاری، بیش از ۲۰۰ نمایندگی مجاز در سراسر این کشور افتتاح کند. تحویل اولین نسخه‌های جتا VS5 برای سپتامبر امسال (شهریور) برنامه‌ریزی شده است.

در آینده پس از این مدل، خودرو شاسی‌بلند بزرگ‌تر VS7 و سدان کامپکت VA3 نیز برای بازار چین عرضه خواهند شد. جتا VS7 درحقیقت نسخه‌ی هفت سرنشین VS5 خواهد بود که احتمالا براساس سئات تاراکو (Seat Tarraco) ساخته شده و VA3 نیز نسخه‌ی چینی فولکس‌واگن جتا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید