در دادگاه متهمان پرونده واردات گوشت مطرح شد

خروج ۱۱۴ هزار کیلو گوشت از چرخه عرضه

    کد خبر :582045

نماینده دادستان تهران اقدامات تعدادی از مدیران متخلف در جریان فروش گوشت های تنظیم بازار را اعلام کرد.

حسینی نماینده دادستان تهران در جلسه رسیدگی به اتهامات ۶ متهم پرونده واردات گوشت های برزیلی که به صورت علنی در حال برگزاری است، با حضور در جایگاه به قرائت کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: متهمان پرونده ۷ نفر هستند که ۳ نفر از آنها کارمندان جهاد کشاورزی استان تهران هستند.

وی افزود: وقتی گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می شد و با نرخ دولتی توزیع می شد، متهمان با سند سازی و تخصیص غیرقانونی سهمیه اقدام به فروش گوشت در بازار آزاد می کردند. متهمان در سال ۹۷، ۱۱۴ هزار کیلو گوشت خارج از چرخه توزیع و یا در بازار آزاد فروختند. متهمان به منظور اقدامات خود موجبات تضییع ۷۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از بیت المال را سبب شدند.

حسینی در خصوص اتهامات متهمان توضیح داد: حمیدرضا خلیلی مدیر توسعه بازرگانی متهم به مشارکت در اخلال در نظام توزیع، مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه برخلاف مقررات با حواله سوری به منظور فروش گوشت در بازار آزاد است.

نماینده دادستان تهران خاطرنشان کرد: علیرضا جهیزی و مرتضی عسگری هم به اتهام فوق متهم هستند. حسین خلیلی هم که در مشارکت در اخلال در نظام مایحتاج عمومی از طریق سند سازی و فروش گوشت های تنظیم بازار متهم است.

وی افزود: شرکت مهام تدبیر آسیا هم به عنوان شخص حقوقی به نمایندگی حسین حسن پور به اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه غیرقانونی از طریق حواله های سوری به منظور فروش گوشت تنظیم بازار در بازار آزاد متهم است.

حسینی تصریح کرد: علی رنجبر کرمانی کارمند حراست تنظیم بازار هم به معاونت در اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تخصیص سهمیه برخلاف مقررات با حواله سوری به منظور فروش گوشت تنظیم بازار متهم است.

نماینده دادستان تهران در تشریح اقدامات متهمان گفت: مرتضی عسگری که مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان بوده در جهت اقدام برای توزیع گوشت در بازار آزاد با همراهی خلیلی نامه هایی را در رابطه با ۱۵ و ۳۵ تن گوشت منجمد تنظیم می کند. یکی از این نامه ها به نام شرکت تعاونی مصرف کارگران و دیگری به نام بنیاد مستضعفان بوده است.

وی افزود: در این رابطه ۱۵ تن گوشت تنظیم بازار توسط عسگری در بازار آزاد به فروش می رسد. ۳۵ تن دیگر را هم خلیلی و جهیزی دریافت می کنند. در نتیجه این اقدامات این دو نفر به عسگری راهکار داده و او با سردخانه ای در شهریار قرارداد سوری می بندد.

نماینده دادستان تهران تأکید کرد: سپس حمیدرضا خلیلی از عسگری درخواست می کند تا مبلغی از سود را جهیزی بپردازد. پس از آن عسگری نسبت به تأسیس شرکت مهام تدبیر آسیا و سوء استفاده از سمت شغلی خود می کند. با توجه به اینکه خلیلی کارمند دولت بوده نمی توانسته در حیطه پست خود داد و ستد کند. به همین منظور از برادر خود سوءاستفاده می کند و در نتیجه با استفاده از شرکت خود، زمینه رانت را فراهم می کند.

حسینی تصریح کرد: همچنین با عملکرد متهمان، شرکت یاس شمیران هم با عنوان شرکت مباشر توزیع گوشت به جهاد کشاورزی معرفی می شود. پس از تحویل گوشت، متهم مبلغ مندرج در لیست را ابتدا با مداد و پس از جابجایی ها با خودکار قید می کند.

وی یادآور شد: جهیزی که مسئول اداره تنظیم بازار بوده، وظایفی از جمله حضوردر جلسات استانداری و دریافت گزارشات را داشته است. وی با اخذ رشوه اقدام به صدور نامه ترخیص می کند که پرونده ارتشاء برای وی مفتوح است.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: متهمین مذکور با فراهم کردن درخواست توزیع گوشت اقدام به خروج ۱۱۴ هزار کیلو گوشت از چرخه عرضه شدند. این در حالی است که این میزان گوشت به ازای ۵.۵ دلار هزینه شده است اما این افراد با احتساب مابه التفاوت ارز در بازار آزاد، مصوبات خسارات ۷۵ میلیارد ریالی را فراهم کردند.

به گزارش مهر، حسینی با اشاره به قیمت گوشت در پائیز سال گذشته خاطرنشان کرد: در پائیز ۹۷ قیمت هر کیلو گوشت تنظیم بازار ۲۶۵ هزار ریال بود اما متهمان از طریق اقدامات غیرقانونی خود اقدام به فروش گوشت به ارزش ۴۰۰ هزار ریال می کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید