نباید در سیاه چاله بیماری های غیر واگیر گرفتار شویم

    کد خبر :581912

وزیر بهداشت، با اشاره به شیوع رو به افزایش بیماری های غیر واگیر، گفت: اگر دور اندیشی نکنیم، در سیاه چاله بیماری های غیر واگیر گرفتار خواهیم شد.

سعید نمکی، صبح دوشنبه در افتتاحیه دوره آموزشی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر که در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: بیشترین آمار مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است به طوری که می‌طلبد برنامه‌های خودمان را در این عرصه طراحی کنیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های غیر واگیر به عنوان معضل امروز جوامع، گفت: هزینه یک شب بستری در بخش‌های ویژه بیمارستانی در دنیا، کمتر از ۵۰۰ دلار است.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور، افزود: اجرای این برنامه برای بیش از ۳۰ میلیون جمعیت، تا کنون در دنیا اجرا نشده است.

وزیر بهداشت با اشاره به شناسایی بیماران جدید مبتلا به فشار خون، گفت: کنترل و آموزش بیماری این افراد، می‌تواند از هزینه‌های سلامت بکاهد.

وی در عین حال به این نکته اشاره کرد که وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی در کنترل بیماری‌های غیر واگیر موفق باشد و افزود: ما برای گروه‌های مختلف هدف، بسته‌های آموزشی متفاوتی تهیه خواهیم کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما با روش‌های گذشته نمی‌توانیم موفق باشیم و باید برنامه‌های ما متحول شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید