۴۱ حلقه چاه نفت و گاز حفاری شد

    کد خبر :581673

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۴۱ حلقه چاه‌ نفت‌ و گاز در چهار ماه نخست امسال در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت نفت، محمد آل‌خمیس گفت: از این ۴۱ حلقه چاه، ۱۷ حلقه توسعه‌ای / توصیفی و ۲۴ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

وی افزود: از مجموع این چاه‌ها ۲۹ حلقه در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دو حلقه نفت مناطق مرکزی، سه حلقه نفت فلات قاره، سه حلقه مهندسی و توسعه نفت و چهار حلقه در قالب پروژه حفر شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با بیان اینکه در مدت پیش گفته متراژ حفاری چاه‌ها به ۵۰ هزار و ۹۲۹ متر رسید، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳ دستگاه حفاری در مناطق عملیاتی نفت‌خیز کشور در حال جابه‌جایی است.

آل‌خمیس با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری ایران ۷۲ دستگاه حفاری شامل ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی در تملک دارد، بازسازی و تعمیرات سیستم جکینگ دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس و آماده به کار شدن آن را از فعالیت‌های قابل توجه به عمل آمده در این مدت برشمرد.

وی، آغاز عملیات و شروع کارهای اجرایی چند پروژه حفاری در خشکی از جمله حفاری ۱۰ حلقه چاه جدید در میدان نفتی آزادگان جنوبی را از شمار اقدام‌های این معاونت از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید