توسط کمیته امداد استان تهران ایجاد شد

فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت

    کد خبر :581467

مدیر کل کمیته امداد استان تهران از ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۳ فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

حمیدرضا شیران با بیان اینکه علاوه بر اشتغال زنان سرپرست خانوار برای مردان نیز فرصت‌های شغلی ایجاده شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۴ نفر از مردان نیز مشغول به کار شده اند.

وی به مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران ایجاد شده است که ۱۸۵ نفر از آنها از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار شده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای روستاییان گفت: ۴۶ نفر از مددجویان ساکن در روستاها نیز مشغول به کار شده‌اند.

شیران منابع اعتبارات طرح‌های اشتغال را بانک‌های عامل، صندوق توسعه ملی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد و افزود: برای ایجاد فرصت‌های شغلی ذکر شده ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال در بخش‌های خودکفایی، توان‌افزایی، کاریابی و کارانگیزی اجرا می‌شود، افزود: از طرح‌های اجرا شده سال ۱۳۹۸ در استان تهران ۵۵۵ طرح خودکفایی، ۸۹ طرح توان‌افزایی، ۳۷۸ کارانگیزی و طرح کاریابی بوده است.

به گزارش مهر، شیران مهمترین شرط دریافت‌کننده تسهیلات اشتغال‌زایی از کمیته امداد را بیکاری فرد، نداشتن سرمایه لازم و تأیید شخص متقاضی توسط حوزه مددکاری برشمرد و ادامه داد: متقاضی دریافت خدمات و تسهیلات اشتغال باید از سلامت جسمی و روانی برای انجام شغل پیشنهادی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن منع قانونی نظام‌وظیفه و همچنین داشتن توان و انگیزه لازم از دیگر شروط استفاده از تسهیلات اشتغال کمیته امداد استان تهران است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید