اجرای ۸۸ پروژه مناسب سازی معابر شهری برای کم توانان

    کد خبر :581310

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر منطقه شهرداری تهران موظف شد که ۴ پروژه شهری مثل پارک، معبرو ساختمان اداری را برای کم توانان مناسب سازی کند که در حال حاضر ۸۸ پروژه در این زمینه فعال شده است.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور گفت: دوم مهر سال ۹۶ بود که با تصمیم شورای پنجم نماینده شورای اسلامی شهر تهران عضو ستاد مناسب سازی شهر برای معلولان شدم.

نژاد بهرام گفت: یکی از چالشهای اصلی امروز عدم انطباق تهران با توانمندی های بخشی از جامعه است و پرسش اصلی این است که چگونه می توان در این شهر انتظار حضور همه شهروندان اعم از کم توانان و سالمندان را داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: مادرانی که بخشی از بار جامعه را به دوش می کشند در بخشی از شهر نمی توانند به راحتی تردد کنند و این نقیصه شهر تهران محسوب می شود.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی هر نماینده اولا ارایه گزارش درباره اقداماتش محسوب می شود و ثانیا باید پیگیر مطالبات مردم باشد.

نژاد بهرام گفت: بحث مناسب سازی در قوانین کشور گنجانده شده و ستاد مناسب سازی تا سال ۹۶ تنها یک جلسه در سال ۹۴ برگزار شده بود اما از مهر ۹۶ تا کنون هر فصل یک نشست برگزار شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: کمیته های زیرمجموعه ستاد تشکیل شده و شرح وظایف نوشته شده است و سه محور اصلی شامل مستند سازی، افزایش فعالیت کارگروه ها و افزایش عملکرد اعضا شناسایی و نسبت به انجام این سه محور اقداماتی شد.

وی ادامه داد: در دستور کار سال ۹۷ مقرر شد هر منطقه شهرداری موظف باشد یک بوستان یک خیابان و یک ساختمان را برای کم توانان مناسب سازی می کرد.

نژاد بهرام گفت: عزم همکاران ما در شهرداری و شورای شهر و حتی مردم هم به این نتیجه منتج شد که نسبت به انجام فعالیتها بیش از پیش اقدام کنیم.

به گزارش فارس ،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اولتیماتومی که داده شد مقرر شد همه ۸۸ پروژه موجود در مناطق به پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد برسند که خوشبختانه این مهم محقق شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید