ذخایر طلای روسیه از100 میلیارد دلار گذشت/ تلاش برای حذف دلار ادامه دارد

  • آرشیو
  • شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۳۷
    کد خبر :581037

روسیه طی سال‌های گذشته تلاش کرده است تا دارایی دلاری خود را با هدا کاهش وابستگی به دلار آمریکا پایین آورده و به طلا تبدیل کند و اخیرا حجم ذخایر طلای روسیه از مرز صد میلیارد دلار عبور کرده است.

بانک مرکزی روسیه گزارش داده است که ذخایر طلای این کشور به 2 هزار و 208 تن رسیده است که ارزش آن تا پایان ماه جاری به 100.3 میلیارد دلار خواهد رسید.

در حالی که روسیه قبلا یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا بود اما در حال حاضر حجم آنها را به شدت کاهش داده و به حدود 12 میلیارد دلار رسانده است.

روسیه در ماه ژوئن و در ادامه تلاش برای کاهش وابستگی به دلار، 18 تن طلا به ذخایر خود اضافه کرد.

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 96.4 تن به ذخایر طلای روسیه افزوده شده است.

سال گذشته میلادی سال طلایی افزایش ذخایر طلای روسیه بود چرا که این کشور 275 تن طلا خرید.

در قالب افزایش ذخایر طلا، روسیه به دنبال کاهش دارایی‌های دلاری خود است.

حجم دارایی‌های دلاری روسیه از 96.9 میلیارد دلار با 85 درصد کاهش به 12 میلیارد دلار رسیده است.

مسکو پیش‌تر به علت سوء استفاده از دلار به عنوان ارز قالب جهانی به شدت به آمریکا انتقاد کرده بود و هشدار داده بود این مسئله به ضرر واشنگتن تمام خواهد شد.

در طول برگزاری مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهور روسیه، با انتقاد از سیاست‌های آمریکا گفت: دلار به ابزاری برای آمریکا در راستای اعمال فشار علیه دیگر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است.

وی گفت که باید در نقش دلار در تجارت جهانی تجدید نظر شود.

به گزارش فارس ،روسیه یکی از چندین کشوری است که در تلاش است تا در مبادلات دو جانبه با دیگر کشورها از ارز ملی استفاده کرده و دلار را کنار بگذارد.

روند حذف دلار از مبادلات تجاری بین کشورهای عضو بریکس روندی صعودی بوده و تاکنون این کشورها استفاده از دلار را 20 درصد کاهش داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید