انتقاد شدید جانسون از حامیان برگزیت

    کد خبر :581034

«بوریس جانسون» که خود زمانی از طرفداران برگزیت بود، امروز شنبه در اظهاراتی از حامیان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر جدید انگلیس در انتقاد از حامیان برگزیت گفت: طرفداران برگزیت نه فقط علیه اتحادیه اروپا بلکه علیه لندن رأی داده‌اند.

اشاره جانسون به همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) است که در آن شهروندان انگلیسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده بودند.

برگزیت مهمترین چالش پیش روی جانسون در مقام نخست وزیری انگلیس است.

در همین رابطه نخست وزیر جدید انگلیس روز گذشته نیز در بیرمنگام در سخنانی با اشاره به طولانی شدن روند برگزیت اظهار داشت: گزینه انتخابات درباره برگزیت منتفی است و دیگر انتخاباتی در این خصوص برگزار نخواهد شد.

اتحادیه اروپا تا تاریخ ۳۱ اکتبر به انگلیس فرصت داده تا تکلیف برگزیت را روشن کند اما تحولات داخلی بریتانیا به گونه‌ای است که گویا تا این تاریخ دولت جانسون نمی‌تواند به تصمیم قاطع در خصوص خروج از اتحادیه اروپا برسد.

به گزارش مهر ،در همین رابطه «املی دو مونشلن» وزیر مشاور دولت فرانسه در امور اروپایی نیز روز جمعه تاکید کرد که اگر بریتانیا همچنان خواهان خروج از اتحادیه اروپا است، باید به توافق موجود تکیه کند.

دو مونشلن همچنین بار دیگر بر تغییر نیافتن مهلت تعیین شده برای اجرایی شدن برگزیت تاکید کرد و گفت که بریتانیا برای به تعویق انداختن برگزیت پس از ۳۱ اکتبر باید واقعاً دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید