چرا برخی محلات تهران سرویس بهداشتی ندارند؟

    کد خبر :580998

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه در پایتخت ۹ هزار و ۳۶۵ دستگاه سرویس بهداشتی وجود دارد، به تشریح علل عدم تعبیه سرویس‌های بهداشتی در برخی از محلات شهر پرداخت.

اصغر عطایی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار و ۳۶۵ دستگاه سرویس بهداشتی در تهران وجود دارد که ۹ هزار و ۳۴۷ مورد آن دارای چشمه است، گفت: ۷۵ درصد از سرویس‌های بهداشتی پایتخت در پارک‌ها، ۱۰ درصد داخل خیابان‌ها و معابر، ۹ درصد در میادین میوه و تره‌بار، ۴ درصد در پایانه‌ها و ۲ درصد در فروشگاه‌های شهروند واقع شده اند.

به گفته وی براساس تفکیک جنسیتی ۵۲ درصد (۴ هزار و ۸۳۱ چشمه) مربوط به آقایان و ۴۸درصد (۴ هزار و ۵۱۶ چشمه) مربوط به بانوان است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تمام نقاط شهر به سرویس بهداشتی نیاز ندارد، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شهر را محل های مسکونی تشکیل می دهند و در این اماکن دیگر نیازی به تعبیه سرویس بهداشتی عمومی نیست.

وی با اشاره به محل‌هایی که وجود سرویس های بهداشتی در آن ها الزامی است، تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی عمومی باید در مراکز تردد و تجمع شهروندان مانند مراکز خرید، متروها، بازارها، خیابان‌های اصلی و مراکزی که اطراف محل های گشت‌وگذار است، ساخته شوند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری سرویس‌های بهداشتی را به عنوان یکی از المان‌های اصلی در بوستان‌ها تعبیه می‌کند، گفت: یکی از چالش‌های ما در بحث تعبیه سرویس‌های بهداشتی مربوط به شهروندان است؛ به این معنی که شهروندان تمایل دارند تعداد زیادی از المان‌های شهری مانند مخزن پسماند در شهر وجود داشته باشد، اما نزدیک منزل یا مغازه آن‌ها نباشد. درباره سرویس بهداشتی نیز چنین دیدگاهی وجود دارد؛ شهروندان برای ایجاد سرویس بهداشتی در محل زندگی و کارشان مقاومت می کنند، حتی برخی معتقدند ساختن سرویس بهداشتی در نزدیکی ملک آن ها باعث افت قیمت ملک می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، عطایی با اشاره به دیگر چالش پیش رو برای استفاده از سرویس‌های بهداشتی شهر تهران افزود: چالش دوم ما در این بحث مربوط به سرویس‌های بهداشتی مراکز تجاری است؛ مراکز تجاری و پاساژها باید مکلف شوند تا به نسبت تعداد افرادی که به آن مرکز مراجعه می‌کنند سرویس بهداشتی ایجاد کنند. در برخی از این مراکز تجاری حتی با وجود ساخت سرویس بهداشتی باز هم کلید آن را به مغازه‌دار می‌سپارند و اجازه استفاده عمومی به شهروندان را نمی‌دهند که این موضوع مشکل زا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید