مرداد، ماه تدوین برنامه اجرایی سند تحول در ۷۵۰ منطقه آموزش‌وپرورش

    کد خبر :580803

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول از آغاز تدوین برنامه سال ۹۸ مستند به برنامه اجرائی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه در مناطق و شهرستان‌ها خبر داد.

رضا مددی در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و مناطق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۸ بر مبنای برنامه اجرائی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه تدوین و در فروردین‌ماه به استان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی افزود: برنامه سال ۹۸ در سطوح ستاد تا مدرسه ذیل برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول تدوین و فهرست برنامه‌ها بر اساس حوزه‌های تخصصی با تنظیم چارچوب تفصیلی بوده و همچنین برش کمی (استانی/ منطقه‌ای) برنامه نیز مشخص‌شده است که مبنای و ملاک تمام ارزیابی‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش است.

مشاور وزیر با اعلام تدوین و ابلاغ برنامه در سطح تمامی استان‌ها تا پایان تیرماه گذشته، خاطرنشان کرد: همکاران در استان‌ها با محوریت شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و کارگروه‌های شش‌گانه زیر نظام‌ها نسبت به تدوین و ابلاغ برنامه استان بر اساس برنامه ابلاغی ستاد و مقتضیات و نیازهای منطقه‌ای و استانی اقدام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،مددی با اشاره به نقش و موقعیت تأثیرگذار مناطق و شهرستان‌ها در نظام تعلیم‌وتربیت و روند اجرای برنامه، اظهار کرد: راه پیشرفت و توسعه کشور از آموزش‌وپرورش می‌گذرد و خط مقدم عملیات اجرایی در آموزش‌وپرورش منطقه است، منطقه شریان حیاتی نظام تعلیم‌وتربیت و نقطه اتصال ستاد و استان به مدرسه و نقطه ثقل نظام اجرایی برنامه است و بیشترین اهمیت را در اجرای برنامه‌های ابلاغی خواهد داشت. بنابراین تدوین برنامه در منطقه حائز اهمیت بوده و این مهم ‌اکنون در سطح ۷۵۰ منطقه آموزشی با ۳ رویکرد محوری؛ همسویی باسیاست‌های بالادستی و برنامه ابلاغی اداره کل استان، مطابقت با مقتضیات منطقه‌ای و محلی و پاسخگو بودن به انتظارات عمومی مدرسه در دوره‌های تحصیلی در حال تدوین است و امیدواریم تا نیمه مردادماه به پایان برسد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، مشاور وزیر در اجرای سند تحول در پایان با تأکید بر همکاری و همراهی همکاران استان‌ها به‌ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و کارگروه‌های شش‌گانه سند تحول استان‌ها در تدوین برنامه مناطق، افزود: سند تحول بنیادین یک شاخص عالی برای راستی آزمایی حرکت مادر مسیر تعلیم ‌و تربیت صحیح بوده و اجرای دقیق برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۸ می‌تواند گامی مؤثری در سیر نیل به اهداف تعریف‌شده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید