درآمد سه‌ ماهه دوم آمازون به ۶۳.۴ میلیارد دلار رسیده است

    کد خبر :580786

براساس جدیدترین گزارش مالی آمازون، این شرکت موفق شده است در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری، ۶۳.۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

آمازون امروز گزارش جدیدی از درآمد خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است. درآمد کلی این شرکت در بازه‌ی زمانی مذکور ۶۳.۴ میلیارد دلار بوده و درآمد خالص این شرکت نیز ۲.۶ میلیارد دلار اعلام شده است. بدین‌ترتیب، درآمد هر سهم از آمازون ۵.۲۲ دلار بوده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که درآمد سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ آمازون مجموعا ۵۲.۹ میلیارد دلار و درآمد خالص ۲.۵ میلیارد دلار و درآمد هر سهم این شرکت نیز ۵.۰۷ دلار بوده است. فروش آمازون در بازه‌ی زمانی مذکور در آمریکای‌شمالی با ۲۰ درصد افزایش به ۳۸.۷ میلیارد دلار و فروش جهانی این شرکت با رشدی ۱۲ درصدی به ۱۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

طبق تحلیل‌های انجام‌شده، انتظار می‌رفت آمازون در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به درآمد کلی ۶۲.۴۸ میلیارد دلار دست یابد و درآمد هر سهم این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده ۵.۵۷ دلار باشد. این غول خرده‌فروشی آنلاین نه‌تنها رکورد درآمدزایی خود را شکسته؛ بلکه درآمد کوتاه‌مدت هر سهم این شرکت نیز به میزان درخورتوجهی افزایش یافته است. سهام آمازون در معاملات معمول حدود ۱ درصد کاهش یافته بود و چند ساعت پس از شروع معاملات، ۲ درصد کاهش نیز رسیده بود. آمازون انتظار دارد درآمد کلی این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری بین ۶۶ تا ۷۰ میلیارد دلار باشد. این میزان درآمد با رقم پیش‌بینی‌شده‌ی تحلیلگران، یعنی ۶۷.۲۷ میلیارد دلار، همخوانی دارد.
سرویس‌های اشتراکی و دیگر خدمات

وب‌سرویس آمازون موسوم به AWS همچنان درآمدزاترین بخش این شرکت محسوب می‌شود. درآمد آمازون از این سرویس با رشد ۳۷ درصدی به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. از زمانی‌که آمازون آمار مربوط به AWS را منتشر کرده، این اولین‌بار است که رشد این سرویس به زیر ۴۰ درصد رسیده است. بدین‌‌ترتیب، در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ حدود ‍۱۳ درصد از کل درآمد آمازون مربوط به سرویس AWS بوده است. وب‌سرویس آمازون یکی از برترین‌های بازار پردازش ابری است که در جایگاهی بالاتر از نمونه‌های رقیب مثل مایکروسافت آژور یا گوگل‌کلاد قرار گرفته است.

درآمد بخش سرویس اشتراک آمازون هم با رشد ۳۷ درصدی به ۴.۷ میلیارد دلار رسیده است و این رشد بیشتر به سرویس آمازون پرایم مربوط می‌شود. دارندگان اشتراک آمازون پرایم می‌توانند از خرید‌های ویژه با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه بهره ببرند. آمازون با ارائه‌ی خدماتی مثل فروش غذا همچنان در حال گسترش سرویس پرایم است.

خدمات دیگر آمازون که بیشتر کسب‌وکارهای مرتبط با تبلیغات را شامل می‌شود، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری با رشد ۳۷ درصدی به درآمد ۳ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت اطلاعات زیادی درباره‌ی این موضوع دردسترس دارد که مشتریان به‌دنبال خرید چه محصولاتی هستند و حتی چه محصولاتی را نمی‌خرند؛ بنابراین، با توجه به این نوع داده‌ها، فعالیت آمازون در کسب‌وکار مرتبط با تبلیغات رو به رونق است.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، در این باره گفت:با سرویس ارسال یک‌روزه‌ی محصولات به مشتریان در سرویس پرایم، بازخوردهای بسیار مثبتی از آن‌ها دریافت کرده‌ایم و همین عامل سرعت رشد فروش را نیز افزایش داده است. ارسال یک‌روزه‌ی رایگان دردسترس تمام کاربران سرویس پرایم قرار دارد و درحال‌حاضر، سرویس ارسال رایگان یک‌روزه‌ی آمازون پرایم از ۱۰ میلیون کالا پشتیبانی می‌کند.

جای تعجب نیست که بیزوس به‌دنبال افزایش تمرکز بر پرایم‌دی (Prime Day) است. پرایم‌دی موفقیت بزرگی برای آمازون محسوب می‌شود و درواقع، می‌توان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد خرید در تاریخ فعالیت آمازون یاد کرد. فروش کلی این شرکت در بازه‌ی زمانی دوروزه‌ی پرایم‌دی از مجموعه فروش جمعه‌ی سیاه (Black Friday) و دوشنبه‌ی سایبری بیشتر بوده است. بیشترین میزان ثبت‌نام کاربران نیز در بازه‌ی زمانی دوروزه‌ی پرایم‌دی انجام شده است.

مسلما یکی از مهم‌ترین رویدادهای آمازون re:MARS بوده است. این رویداد کنفرانسی مرتبط با هوش‌مصنوعی است که در بازه‌ی زمانی چهارم تا هفتم ژوئیه برگزار شده است. در این کنفرانس، موارد مختلفی مثل سخنرانی رابرت‌ دانی جونیور، بازیگر نام‌آشنای سری فیلم‌های مرد آهنی یا دست‌های روباتیک به‌نمایش گذاشته شد.

آمازون در انتشار آمار مربوط به فروش بلندگوی هوشمند اِکوشو ۵ نیز صحبت و به دستگاه‌های دیگری اشاره کرد که سه‌ ماهه‌ قبل آن‌ها رونمایی کرده بود؛ ازجمله کیندل Oasis، فایر ۷، نسخه‌ی کودک فایر ۷ و البته دستیار هوشمند صوتی آلکسا. همچنین، به‌نظر می‌رسد به‌زودی ارائه‌ی آمار مربوط به میزان تأثیر دستیار دیجیتال آلکسا بر میزان فروش آمازون را شاهد خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید