آخرین وضعیت بکارگیری آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی اعلام شد

    کد خبر :580746

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه طی چند روز آتی بخشنامه مربوط به جذب نیروهای آموزش دهنده به صورت حق‌التدریس که از آن به عنوان «مصوبه سال ۹۵» یاد می‌شود، آماده و به استان‌ها ارسال می‌شود گفت: حدود ۱۶ هزار آموزش دهنده داریم که مشمول این قانون هستند.

شاپور محمدزاده  درباره بکارگیری و جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دو مصوبه جداگانه در این باره داریم؛ مصوبه سال ۹۵ مجلس به جذب نیروهای آموزش دهنده به صورت حق‌التدریس در مدارس و مصوبه سال ۹۷ مجلس، به استخدام آنها برمی‌گردد.

وی افزود: مصوبه سال ۹۵ بکارگیری سه چهار گروه که یکی از آنها آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بودند را مورد تاکید قرار داده بود تا اگر آموزش و پرورش نیاز به جذب نیرو به صورت حق التدریسی داشت از نهضتی‌ها استفاده کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه طی چند روز آتی بخشنامه مربوط به مصوبه سال ۹۵ ارسال می‌شود اظهار کرد: حدود ۱۶ هزار آموزش دهنده داریم که مشمول این قانون هستند و از سال ۷۹ تا سال ۹۲ سابقه همکاری با نهضت دارند که از سال ۹۲ به بعد نیز به صورت مستمر ادامه پیدا کرده است. بر اساس مصوبه سال ۹۵ اگر آموزش و پرورش نیاز به نیرو داشته باشد، می‌تواند با توجه به جنسیت و رشته از این گروه استفاده کند.

به گزارش ایسنا،محمدزاده با اشاره به مصوبه سال ۹۷ مجلس نیز گفت: در این مصوبه قانونی آمده است «حق‌التدریسیها، مربیان پیش دبستانی و آموزش دهندگان نهضت طبق شرایطی باید به استخدام آموزش و پرورش در بیایند. از بین گروه‌های مشمول، تنها آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند».

وی ادامه داد: آیین نامه مربوط در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی و تدوین است و جزئیات آن پس از تصویب نهایی اعلام می شود. در قانون آمده است که این افراد باید تا پایان برنامه ششم توسعه در آموزش و پرورش جذب شوند که راهکارهایش را در آینده اعلام می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید