کارت اعتباری زرد تعاون برای ضمانت تسهیلات 500میلیون ریالی کافی است

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۸:۰۹

به منظور دسترسی آسان تر به سرمایه در گردش برای اعضای تعاونی های روستایی ارایه کارت اعتباری زرد به عنوان ضمانت برای دریافت تسهیلات 500میلیون ریالی کافی است و نیاز به ارایه ضمانت دیگری نیست.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی  با بیان اینکه تامین نقدینگی یکی از مشکلات بخش های اقتصادی از جمله تعاونی های روستایی است گفت: در این طرح اعضای تعاونی روستایی به محض تحویل کالا مبلغ فروش را از بانک طرف قرارداد دریافت می کنند و تعاونی به عنوان خریدار به بانک بدهکار می شود.
حسن نوری با بیان اینکه تعاونی پس از گذشت 6 تا 9 ماه برحسب قراردادی که با بانک منعقد می شود بدهی خود را تسویه می کند افزود: برای تسهیل مبادلات و تبادل سریع اطلاعات از ابزار کارت اعتباری استفاده می شود.
وی اظهار کرد: به هر عضو تعاونی کارتی داده می شود که سقف فروش ماهانه آن را تعیین می کنند که سقف اعتباری هر عضو توسط تعاونی تعیین می شود اما مبلغ آن سالانه نباید بیش از 500 میلیون ریال و کمتر از یکصد میلیون ریال باشد.
وی با بیان اینکه در هر تعاونی یک دستگاه پوز خرید نصب می شود که کارت اعتباری فروش صرف در آن پوز معتبر می باشد گفت: پس از تحویل کالا اطلاعات به بانک ارسال می شود و به میزان ارزش کالای فروخته شده بانک وجه را به حساب تولید کننده واریز خواهد کرد.
وی افزود: صندوق ضمانت تعاون بازپرداخت بدهی تعاونی را به بانک تضمین می کند در مقابل از هر تعاونی به اعضای هر عضو تا سقف تعیین شده برگ زرد دریافت می کند.
وی گفت: تعاونی علاوه بر تسلیم برگ زرد مسئولیت تسویه بدهی را بر عهده دارد و این کارت در حکم خط اعتباری بوده و پس از بازپرداخت بدهی توسط تعاونی مربوطه مجددا کارت اعضا شارژ می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید