واکنش فرانسه به اظهارات ترامپ علیه امانوئل ماکرون

    کد خبر :580588

وزیراقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر ترامپ علیه امانوئل ماکرون واکنش نشان داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، «برونو لو مایر» وزیر اقتصاد فرانسه به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه امانوئل ماکرون درباره اعمال تعرفه بر برخی کالاهای فرانسوی واکنش نشان داد و گفت: فرانسه برنامه خود برای اعمال مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را به پیش خواهد بود.

وزیر اقتصاد فرانسه در این ارتباط افزوده است که مالیات جهانی بر فعالیت‌های دیجیتال چالشی برای همه ماست. ما خواستار رسیدن به توافقی در میان کشورهای گروه ۷ هستیم. در همین حال فرانسه، تصمیمات ملی خود را نیز اجرا خواهد کرد.

این واکنش وزیر اقتصاد فرانسه پس از آن صورت گرفته که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به شدت از اقدام پاریس در اعمال مالیات اضافی بر شرکت‌های بین‌المللی فناوری اطلاعات مستقر در فرانسه انتقاد کرد و گفت: حماقت ماکرون، اقدامات متقابل علیه این کشور را به همراه خواهد داشت.

ترامپ در همین ارتباط هشدار داده ممکن است بر تعدادی از محصولات فرانسوی مالیات وضع کند.

پارلمان فرانسه به تازگی لایحه مربوط به مالیات برای شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون و فیس بوک را تعیین کرده است.

لایحه مذکور باهدف جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت‌های چندملیتی ارائه شده که در کشورهایی اروپایی با قوانین مالیات اندک مقرهای خود را تأسیس می‌کنند.

در حال حاضر این شرکت‌ها در کشورهایی که فروش انبوه دارند (مانند فرانسه) تقریباً هیچ مالیاتی نمی‌پردازند.

به هرحال لایحه مذکور شامل مالیاتی٣ درصدی بر درآمد شرکت‌های دیجیتال از بازار فرانسه است. البته شرکت‌هایی ملزم به اجرای این قانون می‌شوند که درآمد آنها در سراسر جهان بیش از ٧٥٠ میلیون یورو و همچنین درآمد آنها از بازار فرانسه بیش از ٢٥ میلیون یورو باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید