رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان؛

مشکلات دندانپزشکی کودکان با گفتار درمانی حل نمی شود

    کد خبر :580550

رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، با انتقاد از اینکه در حوزه پیشگیری از خرابی دندان های کودکان کاری نکرده ایم، گفت: مشکلات این حوزه با گفتار درمانی حل نمی شود.

بهمن سراج در حاشیه هجدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، اظهار داشت: در زمینه درمان‌های دندانپزشکی کارهای خوبی انجام شده است، اما در بحث پیشگیری در جا زده ایم.

وی با طرح این سوال از متولیان و دست اندر کاران حوزه سلامت کشور که چه برنامه و اقدامی در امر پیشگیری و سلامت دهان و دندان کودکان انجام شده است، گفت: آنچه مسلم است اینکه در بحث پیشگیری، در جا زده ایم و هیچ اقدام مثبتی که توانسته باشد به ارتقا سطح بهداشت دهان و دندان کودکان بیفزاید، انجام نشده است.

سراج ادامه داد: تا زمانی که دانشگاه‌های علوم پزشکی ما نگاه درمان محور داشته باشند، نمی‌توان موفق شد. بنابراین لازم است، دانشگاه‌ها تغییر رویکرد داده و به مقوله پیشگیری و بهداشت دهان و دندان، توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، گفت: اگر نگاه درمان محور همچنان تداوم داشته باشد، بودجه‌هایی که صرف می‌شود، هدر خواهد رفت و ما نیز در بحث ارتقا سلامت جامعه موفق نخواهیم بود.

به گزارش مهر ،وی با بیان این مطلب که با گفتار درمانی ما و مسئولان امر مشکلات دندانی کودکان حل نخواهد شد، افزود: نیاز است بر اساس یک برنامه علمی، موضوع سلامت دهان و دندان کودکان را جدی بگیریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید