علی‌نژاد:کاروان بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ روی مدال‌آوری کوراش حساب کند

  • ورزشی
  • شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۵۴
    کد خبر :580539

رئیس فدراسیون ووشو با تاکید بر عدم دخالت در مسائل فنی کوراش گفت: از این رشته و برنامه‌های آن به گونه‌ای حمایت می‌کنیم که جزو طلایی‌های ایران در بازی‌های آسیایی آینده شود.

مهدی علی نژاد در گفتگو با مهر با اشاره به ابلاغ وزارت ورزش مبنی بر منفک شدن رشته کوراش از فدراسیون جودو و واگذاری آن به فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون بین المللی کوراش که حیدر فرمان ریاست آن را بر عهده دارد نسبت به این مسئله و اینکه این رشته در ایران زیر نظر فدراسیون جودو فعالیت داشت، موضع گیری کرده بود و به همین دلیل پیگیر تغییر وضعیت آن بود.

وی ادامه داد: این مسئله ای بود که بی توجهی به آن می توانست پیامدهایی مانند تحریم رشته کوراش را هم به دنبال داشته باشد. خوشبختانه وزارت ورزش اقدام به موقعی در این زمینه داشت و زمینه جابه جایی کوراش از فدراسیون جودو به ووشو را ایجاد کرد. رئیس فدراسیون جهانی کوراش هم موافقت خود را با این مسئله اعلام کرده است.

رئیس فدراسیون ووشو با ابراز امیدواری نسبت به آینده این رشته و اینکه می تواند جز رشته های مدال آور کاروان ایران در بازی های آسیایی باشد، تصریح کرد: در بازی های آسیایی جاکارتا از هفت مدال طلایی که برای رشته کوراش در نظر گرفته شده بود، تیم اعزامی ایران موفق به کسب یک مدال طلا شد در حالیکه بسیاری از رشته های مدعی کاروان کشورمان نتوانستند مدالی با این رنگ داشته باشند. منظور این است که در رشته کوراش ظرفیت مدال آوری در بالاترین سطح وجود دارد.

علی نژاد با یادآوری اینکه برای بازی های آسیایی دوره آینده تعداد مدال های طلای مصوب رشته کوراش از ۷ به ۱۵ مدال افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در صورتیکه سرمایه گذاری لازم در این رشته صورت بگیرد قطعاً ظرفیت سه چهار مدال طلا را در دوره آتی بازی های آسیایی داریم. باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از طرف فدراسیون ووشو هیچ دخالتی در امور فنی کوراش نخواهد شد، گفت: فدراسیون ووشو نظارت لازم بر فعالیت های ووشو خواهد داشت اما هرگز دخالتی صورت نمی گیرد. فقط نظارت و همراهی لازم را خواهیم داشت تا آنجا که کاروان ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ از طلای کوراش بهره مند شود.

رئیس فدراسیون ووشو با یادآوری اینکه پیش از نهایی شدن انتقال کوراش از فدراسیون جودو به این فدراسیون هماهنگی های لازم با مدیریت آن انجام شد در مورد اعمال تغییرات احتمالی در این رشته و انجمن آن گفت: فدراسیون ووشو فقط بر روند کار نظارت دارد، در صورتیکه نیاز به تغییری باشد مسئولان انجمن خودشان اقدام می کنند. ما هم در فدراسیون از برنامه و کارها حمایت لازم را خواهیم داشت.

علی نژاد همچنین درمورد وضعیت فعالیت بانوان در رشته کوراش گفت: یکی از موارد مهمی که آن را در مدیریت فدراسیون ووشو اثبات کردیم، این بود که به فعالیت بخش بانوان به اندازه مردان توجه لازم شد. در کل بی توجهی به ورزش بانوان خط قرمز فدراسیون ووشو است. بنابراین در کوراش هم حمایت ویژه و لازم را از بانوان فعال در این رشته خواهیم داشت طوریکه می توانیم شاهد مدال آوری دختران کوراش کار شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید