منطقه ۲۲ چالش برانگیزترین منطقه آموزشی در تهران

    کد خبر :580502

اکثر اهالی ساکن در منطقه ۲۲ تهران برای ثبت نام فرزندانشان در مدرسه باید به منطقه ۵ مراجعه کنند؛ علت این است کسانی که ساخت و ساز در این منطقه را در دست دارند فکر ساخت فضای آموزشی را نداشتند.

ساخت و سازها در تهران تمامی ندارد و این موضوع در برخی مناطق تهران با بلندمرتبه‌سازی‌ها و ساخت مجتمع‌های مسکونی بیشتر رخ نمایی می‌کند. از جمله این ساخت و سازها را در منطقه ۲۲ تهران می‌توانیم مشاهده کنیم؛ منطقه‌ای که به واسطه جاذبه‌های گردشگری که آنجا ایجاد شده، حالا جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است. منطقه‌ای که به نظر می‌رسد به یک منطقه بحرانی به لحاظ فضای آموزشی برای شهر تهران تبدیل شده است.

مسعود ثقفی مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران درباره کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ و شکایت بسیاری از اولیا که این روزها درگیر ثبت نام فرزند خود در مدارس هستند مبنی بر نبود مدرسه کافی در این منطقه گفت: منطقه ۲۲ از لحاظ کمیت و تعداد مدرسه یکی از بغرنج‌ترین مناطق آموزش و پرورش است. متاسفانه در این منطقه قانون توسط کسانی که ساخت و ساز انجام می‌دهند رعایت نشده است. قانون می‌گوید سازنده‌های مسکن باید به تعداد هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک مدرسه نیز بسازند.

وی ادامه داد: به خاطر یکسری مسائل پشت پرده، عده‌ای توانسته‌اند قانون را دور بزنند و عملاً مدرسه‌ای تحویل آموزش و پرورش نشده است و تعداد مدارسی که تحویل داده شده است کم است و نیاز اهالی این منطقه را پوشش نمی‌دهد. ما چند سال است که این موضوع را مطرح می‌کنیم که واقعاً در این منطقه با مشکل بزرگی رو به رو هستیم. البته استانداری تهران با کمک شهرداری و آموزش و پرورش از طریق شورای عالی آموزش و پرورش راه حل‌هایی را اندیشیده‌اند اما اصل دغدغه همین است که اگر به تعداد کافی مدرسه در این منطقه ایجاد نشود، با جمعیت کثیری که در این منطقه مستقر شده و در حال مستقر شدن هستند، آموزش و پرورش قادر به ارائه هیچ‌گونه خدماتی به آن نخواهد بود.

ثقفی درباره اینکه راهکار کوتاه‌مدت برای حل این معضل در ماه مهر پیش رو چیست تا خانواده‌ها بیش از این سرگردان نشوند بیان کرد: همین الان هم ساکنان این منطقه که در اطرافشان مدرسه‌ای نیست برای ثبت نام فرزندانشان به منطقه ۵ مراجعه می‌کنند. این خودش معضل دیگری است که باعث می‌شود تراکم دانش آموزی در منطقه ۵ بالا برود. از نظر آموزش و پرورش منطقه ۲۲ جرو منطقه ۵ محسوب می‌شود و مانعی برای ثبت نام‌ها وجود ندارد.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ساخت و سازها و حتی ساخت مراکز تفریحی به نظر می‌رسد این منطقه زمین مناسبی برای ساخت مدرسه نمانده است، اظهار کرد: بله اصل مشکل در این منطقه در حال حاضر زمین است. محوطه‌هایی را شهرک سازی کرده‌اند و پیش بینی فضای مدرسه صورت نگرفته است. البته به نظر ما می‌رسد که مشکل فضا در این منطقه قابل حل شدن است اگر کسانی که آنجا ساخت و ساز می‌کنند، همکاری کنند. چون این منطقه مانند برخی مناطق داخل شهر نیست که دیگر واقعاً زمینی برای تبدیل شدن به مدرسه نداشته باشد.

ثقفی در پایان گفت: به هر حال در شهرداری تهران کسانی باید پاسخگو باشند که چگونه بدون ساخت فضای آموزشی این‌همه ساخت و ساز در این منطقه صورت گرفته و بر اساس چه رانتی، قانون دور زده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید