خرید رای در انتخابات شورایاری به قیمت یک بن نهار!

    کد خبر :580452

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در حالی از صبح امروز آغاز شده که در برخی از شعب، خرید رای به قیمت بن نهار گزارش شده است.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران از صبح امروز در 352 محله آغاز شده است.

در همین ارتباط پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و همچنین برخی از اعضای شورای شهر تهران با حضور در برخی از شعب رای از فرآیند رای‌گیری بازدید کردند.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها به صورت الکترونیکی در حال برگزاری است که به گفته احمد مسجدجامعی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها قرار است با رفع نواقص احتمالی روش الکترونیکی انتخابات شورایاری‌ها، در آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به صورت الکترونیکی برگزار شود.

همچنین ستاد اجرایی و ستاد نظارت بر انتخابات به ترتیب در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و ساختمان شماره 2 شورا مستقر شده‌اند که البته از دقایقی پیش خبرنگاران برای پوشش این انتخابات از ساختمان شماره 2 به ساختمان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران منتقل شدند.

بر همین اساس و بر اساس گزارشات میدانی در برخی از شعب تخلفاتی از سوی کاندیداها در حال انجام است که از آن جمله می‌توان به حضور کاندیداها در شعب رای و خرید و فروش رای اشاره کرد؛ همچنین در برخی از شعب نیز کاندیداها با در دست داشتن بن‌های غذا، آنها را در اختیار اهالی محل قرار داده و از آنها درخواست می‌کنند که به کاندیدای مورد‌نظر رای بدهند.

تا این لحظه و با توجه به تخلفات مشهود شده در برخی از شعب هنوز از سوی هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها اقدامی صورت نگرفته و این در حالیست که اهالی این دست از محلات و شهروندان نسبت به این موضوع معترض هستند.

به گزارش تسنیم؛ همچنین با توجه به عملکرد ضعیف مدیریت شهری در دو سال گذشته و عدم توجه شورای شهر تهران به شورایاری دوره گذشته، استقبال بسیار سردی از این دوره از انتخابات صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید