برپایی نمایشگاه نقاشی از مقاومت فیلیپینی‌ها مقابل داعش

    کد خبر :580387

در ۱۲۱ سالگی استقلال فیلیپین، فداکاری‌های مردم این کشور آسیایی به ویژه مقاومت اهالی شهر «ماراوی» مقابل داعش در قالب یک نمایشگاه نقاشی جلوه‌گر شد.

وزارت امور خارجه فیلیپین آثار هنری «نِمیزیو نِمیراندا» هنرمند شاخص این کشور تحت عنوان «ماراوی از زاویه دید هنرمندان» برپا کرد.

این نمایشگاه به مناسبت صد و بیست و یکمین سال استقلال فیلیپین و صد و بیست و یکمین سال تأسیس وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه فیلیپین در امور سیاستگذاری، کار این هنرمند را ستود و آن را سیمایی از فداکاری مردم شهر ماراوی توصیف کرد. آثار ارائه شده در این نمایشگاه به گونه‌ای تهیه شده اند که نه تنها یادداشتی از وقایع و رخدادها هستند، بلکه جنبه آموزش و تشویق دارند.

این هنرمند، طی سال‌های متمادی اعتباری را برای خود در زمینه هنرهای تجسمی و آگاهی از تاریخ برای خود کسب کرده است و کارهای هنری او لحظات حساسی از تاریخ کشور فیلیپین را به تصویر می‌کشد. نقاشی‌های او انعکاسی از حماسه‌های مردم در شهر ماراوی است؛ این حماسه‌ها نه تنها تلاش سربازان و نیروهای نظامی را نشان می‌دهد، بلکه انعکاسی از فداکاری‌های مردمی است که در محاصره داعشی‌ها قرار گرفته بودند.

شهر ماراوی در سال ۲۰۱۷ و پس از ۱۴۸ روز از اشغال تروریست‌های داعشی (گروه‌های جهادی سلفی ابوسیاف) از محاصره خارج شد و ارتش فیلیپین کنترل آن را به دست گرفت.

به گزارش فارس، «نمیراندا» هنرمند نقاش گفت که این نمایشگاه به دیگر نقاط جهان از جمله عربستان و امارات خواهد رفت. هدف این رویداد هنری، شناساندن بهتر چهره فیلیپین در مجامع بین‌المللی و ارتقاء روابط مردم با مردم از طریق نشان دادن فرازهایی از ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی فیلیپین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید