آغاز تردد مسافران از آزادراه تهران- شمال در تابستان امسال

    کد خبر :580335

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان تابستان امسال، تردد از آزادراه تهران- شمال را آغاز خواهیم کرد؛ اما افتتاح رسمی این پروژه‌، به دهه فجر موکول خواهد شد.

سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، صبح امروز جمعه ۴ مرداد ۹۸، به همراه محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از قطعه یک آزادراه تهران – شمال به طول ۳۴ کیلومتر بازدید کرد.

در این مراسم، فتاح پس از برگزاری جلسه با مدیران شرکت آزادراه تهران – شمال، گفت: قطعه یک آزادراه تهران – شمال با پیشرفت ۹۵.۵ درصدی، یکی از پروژه‌های مهم بنیاد مستضعفان است که به صورت رسمی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی به آزادراه تهران– شمال افزود: در صورت تخصیص این اعتبار، قطعه یک آزادراه به صورت موقت تا پایان تابستان بازگشایی و تحت ترافیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت آزاد راه تهران – شمال کاملاً توسط مهندسان ایران انجام شده است، تصریح کرد: از سال ۷۵ تا ۹۴ احداث این بزرگراه برعهده چینی‌ها بود که متاسفانه در این مدت، هیچ پیشرفتی در قطعه یک صورت نگرفت و چینی‌ها برای ساخت این آزادراه، با ما گروکشی می‌کردند؛ اما در نهایت، پس از مدتی فاینانس را رها کردند؛ اما پس از چینی‌ها دیدیم که پیمانکاران و مشاوران ایرانی به این پروژه ورود کرده و آن را با قیمتی بسیار پائین تر به اتمام رساندند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال، روسازی و زیرسازی به اتمام رسیده و فقط نصب تجهیزات، تهویه، هواکش‌ها و جت‌فن‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، نصب این تجهیزات نیز به پایان خواهد رسید؛ اما افتتاح رسمی آن با حضور مقامات و به شرط انجام تعهدات مالی دولت، در دهه فجر برگزار خواهد شد.

فتاح با انتقاد از غفلت در خصوص نامگذاری فرهنگی برای تونل‌ها و پل‌ها در زمان ساخت این آزادراه، گفت: پوشش فرهنگی اسامی این تونل‌ها و پل‌ها برای ما بسیار مهم است و نامگذاری پل‌ها و تونل‌های این مسیر، به نام شهدا خواهد بود؛ به خصوص اینکه اجرای طرح‌های انقلابی برای پل‌ها و تونل‌ها در یک پروژه کاملاً ایرانی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس جدید بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ارزش فعلی قطعه یک آزادراه تهران – شمال را ۹۸ هزار میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: از این میزان، ۵۰ درصد سهم دولت و نیم دیگر سهم بنیاد مستضعفان است که بر اساس نرخ روز، سهم بنیاد مستضعفان کمی بیشتر شده که این افزایش سهم، به حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است آزادراه، هوشمند ساخته شده و مانند سایر آزادراههای اطراف تهران، عوارض آن به صورت الکترونیکی از خودروهای عبوری اخذ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید