اولین خودروی برقی ام جی به زودی وارد انگلستان می‌شود

  • خودرو
  • جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
    کد خبر :580235

ام‌جی به‌زودی کراس‌اور برقی خود با نام MG ZS را با پیشرانه‌ی ۱۴۰ اسب بخاری و باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی به بازار بریتانیا عرضه می‌کند.

کراس‌اور ZS برقی از شهریورماه و با قیمت ۲۸ هزار پوند وارد بازار انگلستان خواهد شد. این مدل به دلیل اینکه یک خودرو با آلایندگی صفر محسوب می‌شود، از تخفیف مخصوص دولتی هم بهره‌مند خواهد شد و قیمت آن برای مشتری ۲۱ هزار پوند (معادل ۲۶ هزار دلار امریکا) خواهد بود. همچنین ام‌جی برای هزار مشتری اولی که مدل الکتریکی ZS را سفارش دهند، شارژر دیواری Mode 2 را با قیمت ویژه‌ عرضه خواهد کرد.

ام‌جی ZS الکتریکی از یک موتور برقی ۱۴۰ اسب بخاری استفاده می‌کند و باتری آن نیز ۴۴.۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار اروپا یعنی هیوندای کُنا دارای موتور ۲۰۱ اسب بخاری است و باتری آن ۶۴ کیلووات ساعت ظرفیت دارد.

ام‌جی ZS الکتریکی دارای همه‌ی امکانات استاندارد ام‌جی است؛ برای مثال می‌توان به نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، اندروید اتو، اپل کارپلی، اتصال بلوتوث و رادیوی DAB اشاره کرد. سیستم‌های ایمنی این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط و کروز کنترل هوشمند هستند.

به‌گفته‌ی ام‌جی، مدل ZS الکتریکی با استاندارد WLTP اروپا می‌تواند با هر بار شارژ به شعاع حرکتی ۲۶۰ کیلومتر دست پیدا کند. گفته می‌شود با توجه به اینکه تست‌های WLTP حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد خوشبینانه‌تر از دنیای واقعی هستند، ام‌جی ZS الکتریکی در واقعیت شعاع حرکتی ۲۳۰ کیلومتری را تضمین خواهد کرد.

ام‌جی در این خودرو از یک سیستم خنک‌کننده با مایع استفاده کرده است. این سیستم امکان شارژ شدن سریع باتری را فراهم می‌کند و در شرایط آب و هوایی مختلف نیز کارایی باتری را در بهترین حالت حفظ می‌کند. ام‌جی ZS الکتریکی به سیستم انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف و سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز است.

در خصوص ابعاد خودرو باید به طول ۴۳۱۴ میلیمتری آن اشاره کنیم که در مقایسه با هیوندای کُنا الکتریکی ۴۱۸۰ میلیمتری بزرگ‌تر ولی از نیسان لیف ۴۴۸۰ میلیمتری کوچک‌تر است.

می‌توان گفت ام‌جی ZS الکتریکی، خودرویی توانا برای رقابت در این بخش از بازار است؛ به‌خصوص که هیوندای کُنا در مدل پایه‌ی خود از باتری ۳۹ کیلوواتی و موتور ۱۳۴ اسب بخاری استفاده می‌کند. نیسان لیف هم در مدل پایه از باتری ۴۰ کیلووات ساعتی و موتور ۱۴۷ اسب بخاری استفاده می‌کند.

هیوندای برای اینکه بتواند به تقاضای بالا برای کُنا الکتریکی پاسخ دهد، ناچار شد با تأمین‌کنندگان مختلفی همکاری کند اما برای ام‌جی ۳۰۰ هزار باتری در سال تولید می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید